درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
6781 Viewed

دکتر منصور جم زاد [شخصیت‌ها]

  1. خلاصه/چکیده:
  2. دکتر منصور جم زاد متخصص علوم رایانه و استاد دانشگاه صنعتی شریف مدرک کارشناسی خود را در رشته ریاضی کاربردی و تحقیق در عملیات از مدرسه عالی برنامه ریزی و کاربرد کامپیوتر در تهران دریافت کرد. سپس برای ادامه تحصیل راهی دانشگاه مک گیل در مونترال کانادا شد و دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم کامپیوتر سپری نمود. در سال 1989 مدرک دکتری را در رشته مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه واسدا – توکیو اخذ کرد. در طی سال های 1990 – 1994 به طور هم زمان در دانشگاه واسدا دوره پسادکتری و در انستیتوی پیری شناسی متروپولیتن توکیو به عنوان محقق مهمان فعالیت می کرد.
    وی در سال 1374 به عنوان عضو هیت علمی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر – دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار شد و در سال 1377 سرپرستی و راه اندازی اولین تیم طراحی و ساخت روبات های فوتبالیست اندازه متوسط (روبوکاپ) ایران را در دانشگاه صنعتی شریف عهده دار گردید. این تیم توانست طی سال های 1999 الی 2001 به دفعات در مسابقات بین المللی روبوکاپ مقام های نخست و برتر را کسب کند.
    از دیگر زمینه های پژوهشی مورد علاقه ایشان می توان از؛ سیستم های بینائی روبات،‌ کاربردهای صنعتی بینائی ماشین،‌ سیستم های بازیابی تصاویر مبتنی بر محتوا،‌ سیستم های کنترل ترافیک،‌ الگوگذاری نامرئی،‌ نهان نگاری و نهان کاوی، نام برد.
  3. یادداشت:عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف
  4. توصیفگرها:
  5.     جم زاد، منصور Jamzad, M  
  6.     دانشگاه صنعتی شریف Sharif University of Technology  
  7.     دانشکده مهندسی کامپیوتر School of Computer Engineering  
  8.     هیئت‌علمی Faculty
  9. نشانی وب: http://sharif.edu/~jamzad/index.htm
  10. شماره سند:19-445099