درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
11279 Viewed

شهید مصطفی احمدی روشن [شخصیت‌ها]

  1. خلاصه/چکیده:
  2. دانشمند هسته ای، شهید مصطفی احمدی روشن، درتاریخ هفدهم شهریور ماه 1358 در خانواده ای مذهبی در شهر همدان چشم به جهان گشود. پدرش مردی زحمت کش از اهالی اصیل همدان و مادرش از مردم خون گرم یزد است. دوران دبیرستان را در مدرسه ابن سینای همدان گذراند. در سال 1377 فقط با حضور در مدرسه و بدون هیچ کلاس کنکوری توانست در رشته مهندسی شیمی، دانشگاه صنعتی شریف تهران قبول شده و وارد برهه ای جدید از زندگی خود شود. ایشان در کنار تحصیل علم در فعالیت های فرهنگی و مذهبی نیز فعال بود و در دانشگاه مسئولیت معاونت فرهنگی بسیج دانشگاه صنعتی شریف را برعهده داشت و بعدها کانون نهج البلاغه را در این دانشگاه تأسیس کرد. در سال 1381 دوره کارشناسی‌ را در دانشگاه صنعتی شریف به پایان رساند. این نخبه جوان ایرانی دارای چندین مقاله به زبان های فارسی و انگلیسی و همینطور مقالات بین المللی ISI است که نشان از بعد علمی شخصیت ممتاز او دارد. مصطفی احمدی روشن در ساعت 8:19 دقیقه صبح روز چهارشنبه 21 دی ماه 1390 در دومین سالروز شهادت دکتر مسعود علی محمدی، بر اثر انفجار یک بمب مغناطیسی که توسط یک موتور سوار به ماشین او متصل شد، در خیابان شهید داود گل نبی، بعد از دانشگاه علامه، نرسیده به میدان کتابی به همراه راننده‌اش شهید رضا قشقایی، به فیض شهادت نائل آمد و مزد مجاهدت های خاموش خود را از حضرت حق دریافت کرد.
    مراسم اعطای دکتری افتخاری در رشته نانوبیوتکنولوژی توسط جناب آقای دکتر فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران، با حضور سردار وحیدی وزیر دفاع و کامران دانشجو وزیر علوم به همراه خانواده ایشان در روز 25 بهمن ماه 1390 برگزار شد.
    این شهید عزیز در هنگام شهادت، سمت معاونت بازرگانی سایت نطنز را برعهده داشت و مزارش در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر در شمال تهران واقع شده است.
  3. توصیفگرها:
  4.     احمدی روشن، مصطفی، 1358-1390  
  5.     دانشگاه صنعتی شریف Sharif University of Technology  
  6.     دانشجو Student  
  7.     شهید Martyr  
  8.     دانشکده مهندسی شیمی و نفت Faculty of Chemical and Petroleum Engineering
  9. شماره سند:06-435630

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد