درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
10525 Viewed

دکتر فریدون معطر تهرانی [شخصیت‌ها]

  1. خلاصه/چکیده:
  2. وی تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را در تهران گذراند و در سال 1334 برای ادامه تحصیل روانه آلمان شد و حدود ده سال بعد و در سال 1344 موفق به دریافت مدرک دکتری در رشته شیمی معدنی از دانشگاه فنی کارلسروهه گردید و در همان سال به عنوان عضو تحقیقاتی در دانشگاه محل تحصیل خود مشغول به فعالیت شد.
    دکتر معطر که از اساتید نسل اولی دانشگاه صنعتی شریف می باشد، در بیستم مرداد 1345 به ایران بازگشت و به عنوان استاد شیمی در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار شد.
    علاقه وصف ناپذیر ایشان به کارهای صنعتی و ارتباط دانشگاه و صنعت مثال زدنی است. اعتقاد ایشان برآن است که لازم است دانشگاهیان به حل مسائل صنایع کشور همت گمارند و باید ارتباط میان دانشگاه و صنعت را با هدف ایجاد ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت راه اندازی کرد و استفاده ازعلم در جهت پیشرفت جامعه بهره مند شد.
    به عقیده ایشان باید، تعهد به کشورمان سرلوحه کارقرارگیرد و خدمت به مردم و میهن از اهداف اصلی باشد همچنین ایشان به دانشجویان خود توصیه می کنند : "برای تحقق آرزوهای خود برنامه جامعی تدوین کنید تا بتوانید در مسیری صحیح به اهداف خود دست یابید". این امر می تواند با انعکاس تجربیات اساتید قدیمی دانشگاه به استادان و دانشجویان تازه نفس، می توان رمز موفقیت دانشگاه را به نسل های بعدی منتقل نمود.
  3. یادداشت:استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف
  4. یادداشت:ریاست دانشکده شیمی (در دو دوره)، 68-71 و 81 تا اسفند 83 معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف ریاست ارتباط با صنعت دانشکده شیمی
  5. توصیفگرها:
  6.     معطر تهرانی، فریدون، 1314- Moattar Tehrani, Fereydoun  
  7.     دانشگاه صنعتی شریف Sharif University of Technology  
  8.     دانشکده شیمی chemistry college  
  9.     هیئت‌علمی Faculty
  10. شماره سند:03-428687

 فهرست محتوای دیجیتالی

  • مروری بر خاطرات دکتر فریدون معطر از اساتید نسل اولی دانشگاه صنعتی شریف
  •   مشاهده
  •   دانلود

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد