درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
12944 Viewed

دکتر مهدی شقاقی ضرغامی، نایب‌التولیه دانشگاه صنعتی شریف از 1354 - 1356 [شخصیت‌ها]

  1. خلاصه/چکیده:
  2. مهدی ضرغامی در شهریورماه 1320 در اصفهان متولد شد. دیپلم خود را از دبیرستان البرز، لیسانس مهندسی عمران را از جورجیا تک، فوق لیسانس و دکترای مهندسی سازه خود را در سال 1965 از دانشگاه ایلینوی دریافت کرد. در سال 1968 با وجود کار تمام وقت، به خاطر علاقه به ریاضی، فوق لیسانس ریاضی را از دانشگاه ام آی تی دریافت نموده و به ایران بازگشت.ایشان بین 1354 تا 1356 پنجمین نایب‌التولیه دانشگاه صنعتی آریامهر بود.
    ایشان اقدامات وسیعی در روند تکمیل پردیس اصفهان انجام داد. ساختمان و بنای پردیس اصفهان با سرعت تمام احداث شد، برنامه ریزی برای استخدام و انتخاب اساتید جدید و اعزام تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه، بخصوص فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف برای تامین کادر آموزشی صورت پذیرفت. سرانجام در سال 1356 پردیس اصفهان شروع به کار نمود. دکتر ضرغامی به پردیس اصفهان به عنوان یک جایگزین برای دانشگاه صنعتی شریف در تهران نگاه نمی‌کرد. اما هرچقدر دولت برای انتقال دانشگاه پافشاری می‌کرد، اساتید دانشگاه مقاومت می‌ورزیدند و بر زنده نگه‌داشتن دانشگاه و پیشرفت آن تأکید می‌کردند.
    دکتر ضرغامی درسال 1356 مدیر عاملی شرکت ملی صنایع مس ایران را پذیرفتند.
    ایشان همچنین از کارشناسان عالی سیمسن گومپرتس و عضو هیات امنای بنیاد دانشنامه ایرانیکا هستند
  3. توصیفگرها:
  4.     ضرغامی، مهدی، 1320-  
  5.     روسای دانشگاه صنعتی شریف
  6. شماره سند:50-403565

 فهرست محتوای دیجیتالی

  • سخنراني دكتر مهدي ضرغامي در گردهمايي انجمن فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف- مهر 93
  •   مشاهده
  •   دانلود
  • گفتگویی خواندنی با دکتر مهدی شقاقی ضرغامی پنجمین نایب التولیه دانشگاه، به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی شریف (1395)
  •   مشاهده
  •   دانلود

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد