درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
3999 Viewed

کنترل ماشینهای الکتریکی

تهامی، فرزاد

  1. شرح مسئولیت:تالیف فرزاد تهامی
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1392   
  3. مشخصات ظاهری: 274 ص.: مصور، جدول، نمودار
  4. یادداشت: "محتوای الکترونیکی این کتاب نیز موجود می باشد"
  5. خلاصه/چکیده:تاکید کتاب حاضر بر مدل سازی و کنترل ماشین های الکتریکی و مطالب مورد نیاز درباره مبدل های الکترونیکی قدرت است. در این اثر، ماشین های اصلی صنعت یعنی ماشین جریان مستقیم، ماشین القایی و ماشین سنکرون مورد توجه قرار گرفته‌اند.
    مباحث موجود در این کتاب یکی از مهم ترین درس های رشته مهندسی برق – قدرت در گرایش الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی است، که برای دانشجویان رشته مکاترونیک نیز اهمیت بسیاری دارد.
    در فصل نخست، برخی تعاریف و مفاهیم اولیه با "معرفی محرکه های سرعت متغیر" به اختصار بیان شده‌، که مقدمه ای بر تعاریف اولیه محرکه های الکتریکی و اهمیت آنها در کاربردهای مختلف است. فصل دوم، "اصول سیستم های کنترل حرکت" شامل معادلات حرکت را مرور و مشخصه های بارها و موتور را در حالت پایا یادآوری می‌کند. فصل سوم کتاب به کنترل موتور جریان مستقیم (DC) و غیرخطی ماشین DC و کنترل آن اختصاص دارد. از آنجایی که موتور القایی پرکاربردترین موتور در صنعت است. کنترل موتور آسنکرون (القایی)، موضوع فصل چهارم کتاب است. در فصل پنجم، مخاطبان با محرکه های موتورهای سنکرون، پیشرفت سیستم های محرکه و ساخت آهنرباهای دایم قوی دیگر آشنا می‌شوند. در سال‌های اخیر، موتورهای سنکرون آهنربای دایم کاربرد بسیار زیادی در کنترل حرکت پیدا کرده‌اند که تاکید کتاب نیز بر مدل سازی و کنترل موتور سنکرون آهنروبای دائم است. در فصل ششم، کنترل بدون حسگر سرعت ماشین‌ های AC بررسی شده است
  6. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TK 2000 .T35 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  7. یادداشت:گنجینه
  8. توصیفگرها:
  9.     ماشین‌آلات برقی -- کنترل خودکار  
  10.     ابزار کنترل حرکت

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد