درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
2435 Viewed

مکانیک سیالات

نبهانی، نادر 1338-

  1. شرح مسئولیت:نادر نبهانی
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، مؤسسه انتشارات علمی    سال نشر: -1377   
  3. مشخصات ظاهری: 2 ج.: مصور
  4. یادداشت: "محتوای الکترونیکی جلد دوم این کتاب نیز موجود می باشد"
  5. یادداشت:واژه نامه
  6. یادداشت:کتابنامه
  7. خلاصه/چکیده: مکانیک سیالات یکی از دروس اصلی مهنسی مکانیک، مهندسی شیمی و مهندسی عمران است. همچنین در زمینه های گسترده ای از صنعت کاربرد فراوان دارد. موضوعات ارائه شده در این کتاب، با توجه به برنامه درسی تعیین شده از طرف شورای عالی برنامه ریزی برای رشته های مختلف مهندسی و به دقت انتخاب شده است. از اهداف مهم این کتاب، عرضه مثال های متعدد از دیدگاه مهندسی و کاربردی است که به فهم بهتر مطالب کمک می کند. ویژگی دیگر این کتاب، کمک به دانشجویان در یادگیری روشی منظم برای حل مسائل سیالات است که در دو جلد گردآوری شده است.
    جلد اول در شش فصل با عناوین ذیل تدوین شده است: مقدمه، استاتیک سیالات، مفاهیم جریان سیالات، روابط انتگرالی حجم کنترل، روابط دیفرانسیلی برای یک ذره ی سیال، تحلیل ابعادی و تشابه؛ عناوین فصلهای این کتاب است. علاوه بر این، کتاب پاسخ مسائل و هفت پیوست شامل جداول مورد نیاز را نیز شامل می شود.
    مطالب ارائه شده در جلد دوم نیز همانند جلد نخست طوری طراحی شده است که برای دانشجویان متوسط قابل فهم باشد. هر فصل دارای تعدادی مثال حل شده است که به درک و فهم اصول اساسی درس کمک می کند. همچنین مسائل زیادی در پایان هر فصل آورده شده است و شکل های متعددی برای یادگیری هرچه بیشتر مسائل در نظر گرفته شده است که این امر یکی از مزیت های کتاب به شمار می آید. این کتاب نیز شامل هشت فصل می باشد. جریان لزج، جریان لزج در لوله ها، جریان در لایه های مرزی، جریان ایدئال دو بعدی، اندازه گیری در مکانیک سیالات، جریان های تراکم پذیر، جریان سیال در کانال های باز، توربوماشین های جریان هیدرولیکی؛ عناوین این جلد کتاب است. پیوست ها شامل جداول مورد نیاز نیز در انتهای کتاب آورده شده اند
  8. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TA 357 .N33 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  9. یادداشت:گنجینه
  10. توصیفگرها:
  11.     سیالات-- مکانیک  
  12.     سیالات-- مکانیک آزمونها و تمرینها

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد