درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
492 Viewed

تاریخچه تربیت بدنی در دانشگاه صنعتی شریف [سند]

دانشگاه صنعتی شریف

  1. شرح مسئولیت:دانشگاه صنعتی شریف
  2. مشخصات ظاهری: 5 برگ
  3. یادداشت: نسخه الکترونیکی در مرکز اسناد و گنجینه نگهداری می‌شود
  4. یادداشت: منبع: روزگار شریف / محمد میرزایی ... [ و دیگران ]. تهران : دانشگاه صنعتی شریف، مؤسسه انتشارات علمی، 1395. با شماره بازیابی LGR 904 .D3 .R6
  5. خلاصه/چکیده:از همان ابتدای تأسیس دانشگاه، برنامه‌های متنوعی برای انجام فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی دانشجویان طراحی شد. در این راستا، دکتر مجتهدی، مهندس علی مقدسیان، مسئول تربیت بدنی دبیرستان البرز را به عنوان سرپرست تربیت بدنی دانشگاه صنعتی آریامهر منصوب نمود. مهندس مقدسیان، ابتدا جعفر گل‌بابایی را به سمت رئیس شورای ورزشی دانشگاه تعیین و پس از آن، غلامرضا جباری را به عنوان مربی والیبال و جمال قائم مقام را به عنوان مربی دو میدانی و فوتبال استخدام کرد. در همین راستا به دستور دکتر مجتهدی و با هماهنگی مهندس مقدسیان، در محوطه اطراف دفتر مدیریت زمین ورزشی والیبال و بسکتبال ساخته شد.
    مهندس مقدسیان سال 1346 پیشنهاد کرد زمینی را که دکتر مجتهدی برای ساخت پارکینگ در نظر گرفته بود چمن بکارند. سپس خود دست به کار شد و همراه یک باغبان و چند کارگر زمین چمن دانشگاه را آماده کرد. در دو سال نخست تاسیس دانشگاه به جز زمین فوتبال، سه زمین والیبال و دو زمین بسکتبال، پیست دوی صد متر، چاله پرش طول و ارتفاع، محل پرتاب وزنه و دیسک، دو زمین مخصوص ورزش تنیس، چهار میز پینگ پنگ و اتاق شطرنج برای انجام فعالیت‌های ورزشی در اختیار دانشجویان قرار گرفت. برای ادامه به متن کامل سند مراجعه کنید.
  6. یادداشت:گنجینه
  7. توصیفگرها:
  8.     تربیت بدنی Physical Education  
  9.     اداره تربیت بدنی Department of Physical Education  
  10.     تاریخچه History  
  11.     دانشگاه صنعتی شریف Sharif University of Technology  
  12.     تاریخ شفاهی Oral History
  13. شماره سند:60-505675