درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
804 Viewed

مسابقات ملی خودروهای الکتریکی در دانشگاه صنعتی شریف [رویدادها]

دانشگاه صنعتی شریف

  1. شرح مسئولیت:دانشگاه صنعتی شریف
  2. محل نشر: ناشر: سال نشر: 1385-1390   
  3. خلاصه/چکیده:پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری اساتید دانشکده‌های مهندسی مکانیک و مهندسی برق، به منظور گسترش مهارت‌های مربوط به طراحی اجزاء ماشین، حفظ پویایی در زمینه تدوین فناوری‌های نوظهور، کشف استعدادهای خلاق دانشجویان و گسترش زمینه‌های طراحی وسایل نقلیه پاک در کشور از سال 1385 اقدام به برگزاری مسابقه ملی طراحی ماشین کرده است.
    اولین دوره‌ مسابقه ملی طراحی ماشین با موضوع طراحی و ساخت خودروی الکتریکی تک سرنشین از اسفند 85 با حضور 30 تیم آغاز و تا فروردین 87 با 13 تیم به کار خود پایان داد. در نهایت تیم‌های شرکت‌کننده از دانشگاه‌ صنعتی شریف و صنعتی اصفهان موفق به کسب رتبه‌های اول و دوم و دو تیم از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و علم ‌و‌صنعت اراک مشترکاً حائز رتبه سوم شدند. دومین دوره مسابقه با موضوع طراحی و ساخت خودروی الکتریکی دو نفره از مهرماه 87 با شرکت 89 تیم فعالیت خود را آغاز کرد و در نهایت با حضور 37 تیم، آزمون‌های عملی را در قالب 10 آزمون حرکتی و 14 آزمون غیر حرکتی، در مجموعه ورزشی آزادی به پایان رساند. در خاتمه تیم‌های شرکت‌کننده از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و خواجه نصیرالدین طوسی موفق به کسب رتبه‌های اول و دوم شده و دو تیم از دانشگاه‌های صنعتی شریف و تربیت دبیر شهید رجایی مشترکاً سوم شدند.
    سومین دوره این مسابقات که با موضوع هیبرید نمودن یکی از خودروهای ساخت داخل از تیرماه 1389 تا مهرماه 1390 و با حضور بیش از 55 تیم از سراسر کشور برگزار گردید، در نهایت 21 تیم توانستند خود را به مرحله پایانی مسابقه یعنی آزمون‌های عملی برسانند. در این دوره با توجه به اینکه پلتفرم مورد استفاده می‌توانست پلتفرم یکی از خودروهای موجود باشد، بخش طراحی صنعتی نیز به عنوان یکی از بخش‌های مسابقه تعریف شده بود.
    چهارمین دوره‌ مسابقه، با توجه به اهمیت و جایگاه موتورسیکلت در صنعت وسایل نقلیه و لوکس در دنیا، پژوهشکده با رویکردی تازه طراحی و ساخت موتورسیکلت الکتریکی را به عنوان موضوعی مهم در وضعیت کنونی کشور مدنظر قرار داد. ایده‌آل انجام مسابقه، رسیدن به موتورسیکلتی برای کاربری شهری است.
  4. یادداشت:گنجینه
  5. توصیفگرها:
  6.     مسابقات ملی National Competitions  
  7.     مسابقات بین دانشگاهی Intercollegiate Competitions  
  8.     دانشگاه صنعتی شریف Sharif University of Technology  
  9.     خودروهای الکتریکی Electric Motor Vehicles  
  10.     رویدادها Events  
  11.     طراحی و ساخت Design and Construction
  12. شماره سند:60-505084

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد