درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
797 Viewed

مسابقات ملی هواپیماهای بدون سرنشین در دانشگاه صنعتی شریف [رویدادها]

دانشگاه صنعتی شریف

  1. شرح مسئولیت:دانشگاه صنعتی شریف
  2. محل نشر: ناشر: سال نشر: 1384-1392   
  3. خلاصه/چکیده:اولین دوره مسابقه
    اولین دوره این مسابقات که با هدف آشنایی دانشجویان با مراحل ساخت و روش‌های عملی طراحی، هم‌چنین فراگیری کار با مواد و ابزارآلات برگزار شد شامل طراحی و ساخت هواپیمایی با وزن بار حدود 2 تا 5 کیلوگرم می‌شد که حداقل وزن برخاست، حداکثر مداوت پروازی و مستندات طراحی مفهومی در آن دارای امتیاز بودند. در این دوره از مسابقه که از اسفند ماه 1384 آغاز شد، 75 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام آمادگی کردند و از این تعداد، در نهایت 12 تیم توانستند پرنده خود را ساخته و با موفقیت در آزمون‌های پروازی مسابقه، در اردیبهشت و خرداد 1386، به پرواز درآورند.
    دومین دوره مسابقه
    در آبان ماه 1389 با حضور 51 تیم از 15 استان کشور آغاز شد. در این دوره ساخت سامانه‌ای موردنظر بود که قادر باشد با نصب یک دوربین فیلم‌برداری یا عکاسی در محل مناسبی که دید کافی از پایین و جلو را فراهم می‌کند به همراه لینک ارسال تصویر، یک محدوده به ابعاد 3×3 کیلومتر مربع را حداقل به مدت 40 دقیقه مورد کاوش قرار دهد. در داخل منطقه مورد نظر اهدافی به ابعاد 3×3 متر چیده شده‌ بود.ارتفاع پروازی برای انجام عملیات کاوش می‌توانست به دلخواه انتخاب شود ولی هدف این بود که بیشترین تعداد اقلام هدف در مدت بیان شده کشف و موقعیت آن‌ها به همراه تصویر مطلوب به پایگاه ارسال شد. در نهایت پس از گذر از مراحل طراحی و ساخت، آزمون‌های پروازی مسابقه در آذرماه 1390 با حضور 14 تیم برگزار گردید. در طی 4 روز تست، در مجموع 5 تیم از 14 تیم توانستند برخی از اهداف را ببینند و ضمن تشخیص حرف نصب شده، مختصات آن را نیز اعلام کنند.
    سومین دوره مسابقه
    طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین از تیرماه 1390 و با حضور 96 تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور آغاز شد. در این دوره، آماده‌سازی سامانه‌ای مورد نظر بوده است که قادر باشد با نصب یک دوربین در محلی مناسب، در حداقل دو ارتفاع ثابت از سطح زمین که هر کدام دلخواه بوده ولی به فاصله 3000 پا از یکدیگر هستند، جمعاً برای مدت 120 دقیقه (ترجیحاً 60 دقیقه در ارتفاع اول و 60 دقیقه در ارتفاع دوم) در شعاعی کمتر از 500 متر ثابت مانده و در این مدت از سطح زمین زیر پای خود تصویربرداری و به ایستگاهی در فاصله تقریباً 2 کیلومتری از منطقه پرواز ارسال نماید.
    در این مأموریت هدف این بوده است که رفتاری هم‌چون برخی انواع عقاب که در یک ناحیه ثابت گشت می‌زنند و منطقه را تحت نظارت دارد تقلید شود. با شروع مسابقات 60 تیم نسبت به ارسال پروپوزال اقدام نمودند و در ادامه 40 تیم توانستند وارد مرحله اجرای طرح و ساخت شوند و با برگزاری پیش‌آزمون تنها 16 تیم موفق شدند مجوز حضور در آزمون‌های پروازی را کسب کنند. آزمون‌های پروازی در فروردین‌ماه 1392 در فرودگاه آزادی آبیک برگزار شد و نهایتاً این دوره از مسابقات با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز تیم‌های برتر در اردیبهشت‌ماه 1392 به کار خود پایان داد.

  4. یادداشت:گنجینه
  5. توصیفگرها:
  6.     مسابقات ملی National Competitions  
  7.     هواپیماهای بدون سرنشین Unmanned Aircrafts  
  8.     مسابقات بین دانشگاهی Intercollegiate Competitions  
  9.     دانشگاه صنعتی شریف Sharif University of Technology  
  10.     رویدادها Events  
  11.     مسابقات Competitions
  12. شماره سند:60-505083

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد