درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
736 Viewed

برگزاری رویداد بزرگداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی شریف [رویدادها]

دانشگاه صنعتی شریف

  1. شرح مسئولیت:دانشگاه صنعتی شریف
  2. محل نشر: ناشر: سال نشر: 1385   
  3. یادداشت: گزارش کامل فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده به این مناسبت در کتاب شریف از آغاز تا کنون به روایت روسای با شماره راهنمای LGR 904 .M4 .S5 آمده است که در مرکز اسناد و گنجینه نگهداری می‌شود
  4. خلاصه/چکیده:دانشگاه صنعتی شریف در سال 1344 به عنوان اولین دانشگاه صنعتی کشور و به همت مرحوم دکتر مجتهدی تاسیس گردید. این دانشگاه از زمان تاسیس تا کنون منشا تحولات مهم در عرصه آموزش عالی کشور بوده و با سیاست های آموزش عالی کشور و تلاش اعضای خانواده شریف گسترش کمی و کیفی چشمگیری یافته و مسیر رشد و بالندگی را خصوصا در دهه های اخیر طی کرده است.
    به منظور تبیین و تقویت جایگاه علمی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در جامعه مطابق مصوبه هیئت رییسه دانشگاه و در دوره مدیریت آقای دکتر سهرابپور، سال تحصیلی 1384-1385 سال بزرگداشت چهل سالگی مورد تاکید قرار گرفته و ستاد بزرگداشت در هجدهم دیماه 1383تشکیل و دبیرخانه آن در مدیریت فرهنگی دانشگاه فعال شد. اهداف و برنامه‌ها در شورای دانشگاه مطرح و در تاریخ 83/12/19 در هیئت امنای دانشگاه به تصویب رسید.براین اساس فعالیت‌های گسترده و اجرای بالغ بر سی برنامه در حوزه‌های مختلف در سال تحصیلی 84-85 در دستور کار قرار گرفت. برخی برنامه‌های سالیانه دانشگاه همچون جشن فارغ التصیلی و جشن ورودی های جدید، برنام‌ه‌های هفته پژوهش با حال و هوای دیگری برگزار شد. برخی از اقدامات و فعالیت‌ها برای اولین بار بوده و بدین شرح است.
    تهیه آرم چهلمین سال توسط آقای مهندس روحانی مشهدی، تهیه و اجرای سرود دانشگاه توسط گروه کر دانشگاه، جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به تاریخچه دانشگاه و انجام مصاحبه با اساتید به منظور تاریخ شفاهی دانشگاه و تهیه مستندات مکتوب معرفی دانشگاه چون راهنمای دانشگاه و کاتالوگ جامع دانشگاه و شریف از آغاز تا کنون به روایت روسای آن و یادگاران(جلد اول) و باغ آیینه که به ذکر خاطره از شهدای دانشگاه می پردازد، تشکیل جلسات با فارغ‌التحصیلان و برگزاری گردهمایی فارغ التحصیلان در کیش،نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان، بزرگداشت فعالان فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه، بازدیدهای دانش‌آموزی، مسابقه ملی دانش‌آموزان، جلسات متعدد دانشکده‌ای، همایش توسعه فناوری در افق چشم‌انداز 20 ساله، مسابقه جامع دانش‌آموزی تهیه لوح فشرده معرفی چندرسانه‌ای دانشگاه، انتشار تمبر و ضرب سکه تمام نقره یادبود و برنامه‌های متعدد هنری و ورزشی ، برگزاری آیین بزرگ بزرگداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه با شرکت 4000 نفر از اساتید، مهمانان و فارغ‌التصیلان در سالن ورزش(مرحوم جباری) و تالارهای مجاور.
    در این مراسم آقایان دکتر سهرابپور رییس دانشگاه، دکتر حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی، دکتر گلشنی، دکتر رنجبر، دکتر صالحی سخنرانی کردند. در این آیین از 40 شخصیت برتر و منتخب دانشگاه، با حضور مهندس فتاح وزیر نیرو تقدیر بعمل آمد. گفتنی است در حاشیه این برنامه، نمایشگاه‌ها وغرفه‌های مختلف شامل عکس‌های منتخب و تاریخی تشکیل شده بود. گزارش کامل فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده به این مناسبت در انتهای کتاب شریف از آغاز تاکنون به روایت روسای آن آمده است
  5. یادداشت:گنجینه
  6. توصیفگرها:
  7.     جشن چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی شریف Celebration of the 40th anniversary of Sharif University of Technology  
  8.     دانشگاه صنعتی شریف Sharif University of Technology  
  9.     ستاد چهلمین سال تاسیس The 40th anniversary celebration of the establishment of sharif university of technology  
  10.     تاریخچه دانشگاه صنعتی شریف History of Sharif University of Technology  
  11.     رویدادها Events
  12. شماره سند:60-505077

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد