درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
1146 Viewed

رونمایی و نصب سردیس شهدای فناوری و شهید دکتر عباسپور و شهید مجید شریف واقفی [رویدادها]

دانشگاه صنعتی شریف

  1. شرح مسئولیت:دانشگاه صنعتی شریف
  2. محل نشر: ناشر: سال نشر: 1396   
  3. خلاصه/چکیده:از سردیس شهید مهندس مجید شریف واقفی و سه تن از شهدای هسته ای؛ شهید علیمحمدی، شهید شهریاری، شهید احمدی روشن از فارغ التصیلان دانشگاه به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه ، پنجم آذرماه 1396 با حضور مسئولین و اساتید دانشگاه و خانواده ی شهیدان احمدی روشن و شهید واقفی رونمایی شد
    دکتر فتوحی ریاست دانشگاه وقت دانشگاه در این مراسم که در آستانه سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری برگزار گردید طی سخنانی با اشاره به اینکه موضوع قرار دادن تندیس شهدای شریف در رأس اهداف مراسم پنجاهمین سال دانشگاه صنعتی شریف بود گفت: امروز شاهد رونمایی از سردیس چهار شهید هسته ای؛ دکتر شهریاری ، دکترعلیمحمدی، مهندس مجید شریف و مهندس احمدی روشن هستیم. انشاله بتوانیم روهرو این شهدا که شهدای علم و فناوری و دانش هم محسوب می شوند باشیم.
    رییس دانشگاه در ادامه به نقل از رهبر انقلاب اسلامی که در سال 1374 در دانشگاه صنعتی شریف حضور داشت بیان کرد: ایشان در زمان حضور در دانشگاه صنعتی شریف به دو بعد اساسی دانشگاه یعنی بعد علمی و بعد مذهبی و فرهنگی تاکید داشت. ما امیدوار هستیم دانشگاه صنعتی شریف نیز که همواره در دو جنبه علم و اخلاق زبانزد بوده بتواند در جهت تحقق اهداف متعالی خود گام بردارد. این سردیس ها توسط دبیرخانه مرکز اسناد و گنجینه دانشگاه و حمایت شهرداری تهران تهیه شده و در محوطه دانشگاه مقابل دانشکده کامپیوتر نصب گردیده است. سردیس شهید دکتر حسن عباسپور استاد دانشکده برق و وزیر وقت نیرو نیز که در هفتم تیر ماه 1360 توسط منافقین (سازمان مجاهدین خلق) شهید شد بعدها با حمایت بسیج اساتید دانشگاه اجرا و نصب گردید.
    مجید شریف واقفی، دانش آموخته مهندسی برق دانشگاه صنعتی آریامهر که پس از انقلاب به نام این شهید مزین شد از اعضای مسلمان سازمان مجاهدین بود که به دلیل مخالفت با انحراف سازمان و تلاش برای حفظ هویت اسلامی آن در 16 اردیبهشت ماه 1354 توسط سران وقت سازمان ترور و به به شهادت رسید. دکتر مسعود علیمحمدی، دانش آموخته دکتری فیزیک ذرات بنیادی دانشگاه صنعتی شریف و استاد فیزیک دانشگاه تهران در دی ماه 1388 با انفجار بمب تعبیه شده در مقابل منزلش به شهادت رسید.دکتر مجید شهریاری دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و پس از اخذ دکتری این رشته از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان، عضو هیات علمی آن دانشگاه و سپس به عنوان استاد دانشکده مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی فعالیت داشت، هشتم آذرماه 1389 حین عزیمت به دانشگاه با انفجار بمبی که به خودرو وی نصب شده بود به شهادت رسید. مصطفی احمدی روشن، دانش آموخته کارشناسی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف و از مدیران تاسیسات هسته ای نطنز نیز 21دی ماه 1390در دومین سالگرد ترور شهید علیمحمدی در اثر انفجار بمبی که به خودرو وی متصل شده بود، به شهادت رسید. ترور شهدای فناوری توسط عوامل موساد انجام گرفت.
  4. یادداشت:گنجینه
  5. توصیفگرها:
  6.     سردیس Protome  
  7.     شهدای فناوری Martyrs of Technology  
  8.     مصطفی احمدی روشن Mostafa Ahmadi Roshan  
  9.     مجید شهریاری Majid Shahriari  
  10.     مجید شریف واقفی Majid Sharif Vaqfi  
  11.     مسعود علی‌محمدی Masoud Alimohammadi  
  12.     شهدای دانشگاه صنعتی شریف Martyrs of Sharif University of Technology  
  13.     دانشگاه صنعتی شریف Sharif University of Technology  
  14.     پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه The Fiftieth Year of the Establishment of the University  
  15.     رویدادها Events
  16. شماره سند:60-505060

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد