درحال بارگذاري...
5009
Viewed
اصول اولیه طراحی قایق پرنده
سیف، محمدسعید 1345 - , توکلیدخرآبادی، محمدسعید , غلامی، علی 1350 -
- شرح مسئولیت:تالیف محمدسعید سیف، محمد توکلیدخرآبادی، علی غلامی
- محل نشر: تهران ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی سال نشر: 1393
- مشخصات ظاهری: 228ص. : مصور
- خلاصه/چکیده:این کتاب با مفاهیم و اصول طراحی حاکم بر قایق پرنده که با هواپیما و همچنین شناور تندور تفاوت دارد، بحث خود را آغاز نموده است. قایق پرنده نسبت به هواپیما از کارایی آیرودینامیکی بیشتری برخوردار بوده و نسبت به شناورهای تندرو و مدرن دارای سرعت قابل توجهی است.
کتاب حاضر سعی نموده است تا ویژگی های حرکت در نزدیکی سطح را بیان نماید. انواع قایق پرنده را ارائه داده و به مباحث مختلفی مانند کارایی آیرودینامیکی، فرم بدنه از منظر هیدرودینامیک، پایداری در اثرسطح، مواد و جنس پیکربندی اشاره می نماید.
کتاب شامل هشت فصل می باشد. فصل اول، "مفاهیم و مبانی مقدماتی"؛ "تاریخچه طراحی و ساخت قایق پرنده" عنوان فصل دوم است که قرن بیستم و قرن حاضر را بررسی می کند. در فصل سوم، به مقایسه قایق پرنده با هواپیمای آب نشین و شناور تندرو پرداخته شده است. در فصل چهارم، با دسته بندی انواع قایق های پرنده آشنا میشویم. "کارآیی آیرودینامیکی و پایداری قایق پرنده در اثر سطح" مباحث ارائه شده در فصول پنجم و ششم می باشند. دو فصل پایانی (هفتم و هشتم) نیز به بررسی "هیدرودینامیک و فرم بدنه دریایی" و "جنس پیکربندی و محاسبات سازه ای" می پردازد - یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TL 684 .S4 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
- یادداشت:گنجینه
- توصیفگرها:
- هواپیماهای دریایی -- طرح و ساختمان
- شناسه افزوده: توکلیدخرآبادی، محمدسعید
- شناسه افزوده: غلامی، علی 1350 -