درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
4432 Viewed

درک شفاف و آنالیز دقیق از تاخیر در پروژه

ترونر، تئودور ج Trauner, Theodore J 1947 - , امینی، یگانه 1359 - مترجم

  1. شرح مسئولیت:تالیف تئودور ترانر ؛ ترجمه یگانه امینی ... [و دیگران]
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1394   
  3. مشخصات ظاهری: هفت، 257 ص. : مصور، جدول
  4. یادداشت: عنوان اصلی: Construction delays : understanding them clearly, analyzing them correctly, 2nd ed, 2009
  5. یادداشت:واژه نامه
  6. خلاصه/چکیده:بی شک در اجرای پروژه ها نمی توان از تأخیر اجتناب کرد؛ زیرا اولا همه برنامه های زما نبندی براساس برآورد و تخمین نهایی تهیه می شوند که معمولا با واقعیت فاصله دارند و ثانیا اغلب اتفاقات منجر به تأخیر در فعالیت های یک پروژه، مربوط به عواملی خارج از کنترل دست اندرکاران است و عملا به آنها تحمیل می شود.
    آشنایی با نگرشی سازمان یافته برای بررسی تأخیر در پروژه نه تنها در موارد مشابه می تواند به عنوان درس های آموخته شده برای پرهیز از اشتباهات تکراری مورد استفاده قرار گیرد، بلکه جهت پیشگیری و یا حل و فصل مجادلاتی مانند تعیین حق استفاده از شناوری موجود در برنامه زمان بندی نیز می تواند برای دست اندرکاران پروژه کاربرد داشته باشد.
    نوشتار پیش رو با توجه به اهمیت موضوع توسط گروهی علاقه مند از دانش آموختگان رشته مدیریت پروژه، از میان متون زبان اصلی، انتخاب و با این هدف که بتواند با نگاهی ساما ن یافته "تأخیر" را مورد تجزیه وتحلیل قرار دهد، ترجمه شده و به رشته تحریر درآمده است.
    در انتخاب معادل فارسی برای اصطلاحات تخصصی این کتاب، مترجمان علاوه بر داشتن دانش کافی در زمینه مدیریت پروژه از تجارب صنعتی خود نیز استفاده کردند و معادل هایی را برگزید اند که در صنعت کشورمان متداول اند و به کرات استفاده می شوند.
    کتاب دربرگیرنده پانزده فصل با عناوین ذیل است: فصل اول؛ زمان بندی پروژه، فصل دوم؛ انواع تأخیرات ساخت، فصل سوم؛ اندازه گیری تأخیر مباحث پایه، فصل چهارم؛ آنالیز تأخیر با استفاده از برنامه زمان بندی نمودار میله ای، فصل پنجم؛ آنالیز تأخیر با استفاده از برنامه های زمان بندی CPM، فصل ششم؛ تحلیل تأخیر بدون استفاده از برنامه زمان بندی، فصل هفتم؛ سایر روش های تحلیل تأخیر و نقاط قوت و ضعف آنها، فصل هشتم؛ خسارات کارفرما به دلیل تأخیر، فصل نهم؛ خسارات پیمانکار به علت تأخیر، فصل دهم؛ هزینه بالاسری دفتر مرکزی، فصل یازدهم؛ عدم کارایی ناشی از تأخیر، فصل دوازدهم؛ تسریع در کار، فصل سیزدهم؛ مقوله های دیگری از خسارات تأخیر، فصل چهاردهم؛ تعیین مسبب تأخیرات، فصل پانزدهم؛ مدیریت ریسک
  7. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TH 438 .T72719 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  8. یادداشت:گنجینه
  9. توصیفگرها:
  10.     ساختمان‌ سازی -- صنعت و تجارت -- مدیریت  
  11.     زمان‌ بندی تولید
  12. شناسه افزوده: امینی، یگانه 1359 - مترجم