درحال بارگذاري...
  1. شرح مسئولیت:مایکل میسیتی ... [و دیگران] ؛ ترجمه مینا امین‌ غفاری، علی ابوالحسنی
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1395   
  3. مشخصات ظاهری: 350 ص
  4. یادداشت: عنوان اصلی: Wavelets and their applications
  5. خلاصه/چکیده:موجک ها ابزاری جدید برای پردازش سیگنال هستند که تحلیل خواص موضعی سیگنال های پیچیده نا ایستا را در سطوح زمانی مختلف ممکن می سازند. موجک ها در زمینه های گوناگون مانند ژئوفیزیک، اخترفیزیک، مخابرات، تصاویر و رمزگذاری ویدئو کاربردهای فراوانی دارند. موجک ها اساس فناوری های جدید تجزیه و تحلیل سیگنال ها را تشکیل می دهند و کاربردهای جالبی در مسائلی از قبیل فشرده سازی و نوفه زدایی دارند و رشد شگفت آوری در جوامع علمی و صنعتی داشته اند.
    بدون درنظر داشتن جنبه ریاضیات محض، موجک ها در سه کاربرد بسیار کارا هستند: اولا؛ تجزیه و تحلیل برای بررسی دقیق داده ها و نظارت بر همواری موضعی سیگنال ها در سطحی مناسب، دوما؛ نوفه زدایی یا به عبارتی برآورد توابع، سوما؛ فشرده سازی به خصوص فشرده سازی تصاویر که در حل این مسئله موجک ها با سایر روش ها رقابت می کنند. موجک ها در حل عددی معادلات دیفرانسیل جزئی یا شبیه سازی فرایندهای کسری هم راه حل خوبی ارائه می دهند.
    این کتاب برای گروه گسترده ای از مخاطبان علمی درنظر گرفته شده و هدف آن یادگیری و فهم موجک ها با استفاده از کاربردهای آنهاست. کتاب در 9 فصل با عناوین ذیل تهیه و تنظیم شده است. فصل اول؛ نگاهی گذرا، فصل دوم؛ چارچوب ریاضی، فصل سوم؛ از پایه های موجک تا الگوریتم سریع، فصل چهارم؛ خانواده های موجک، فصل پنجم؛ یافتن و طراحی یک موجک، فصل ششم؛ کتابچه مصور کوتاه یک بعدی، فصل هفتم؛ نوفه زدایی و فشرده سازی یک بعدی، فصل هشتم؛ پردازش تصاویر به وسیله موجک ها؛ فصل نهم؛ مروری بر کاربردها
  6. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای QA 403 .3 .W362519 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  7. یادداشت:گنجینه
  8. توصیفگرها:
  9.     موج‌ های کوچک (ریاضیات)
  10. شناسه افزوده: میسیتی، میشل Misiti, Michel
  11. شناسه افزوده: امین‌ غفاری، مینا 1354 - مترجم
  12. شناسه افزوده: ابوالحسنی، علی 1362 - مترجم

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد