درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
4748 Viewed

مشارکت منابع تجدیدپذیر در بازار برق

مورالس، خوان میگل، Morales, Juan M , احسان‌، مهدی 1323- مترجم

  1. شرح مسئولیت:تالیف جوان ام مرالس ... [ و دیگران ] ؛ ترجمه مهدی احسان ... [ و دیگران ]
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1395   
  3. مشخصات ظاهری: 591ص. : مصور،جدول
  4. یادداشت: عنوان اصلی: Integrating renewables electricity markets
  5. یادداشت:واژه‌نامه
  6. خلاصه/چکیده:بازار برق و روی آوردن به منابع تجدیدپذیر انرژی در طی دو دهة گذشته دو عامل اصلی در ایجاد دگرگونی¬های اساسی در ساختار فنی و روش های مدیریت، بهره برداری، کنترل، حفاظت و برنامه ریزی سیستم های انرژی الکتریکی شده است. گذشته از اینکه روش های قبلی بهره برداری و مدیریت و برنامه ریزی سیستم های انرژی الکتریکی در ساختارهای جدید و تغییر شکل یافته کاربرد ندارد، در ساختار جدید با مسائل تازه ای نظیر ادارة بازار، استراتژی شرکت در بازار برای تولیدکننده، نحوة پاسخ مصرف کنندگان، مدیریت ریسک و غیره رو به رو هستیم، لذا از نظر علمی برای تحلیل و حل این مسائل نیز با پدیدة عدم قطعیت بیشتر در اطلاعات اولیۀ لازم رو به رو خواهیم بود.
    قسمتی از این عدم قطعیت های تازه ناشی از عدم قطعیت در میزان تولید منابع تجدیدپذیر و رفتار بازار است که نیاز به الگوریتم ها و روش هایی تازه دارد. این روش ها و الگوریتم ها موضوع اصلی تعداد زیادی از مقالات و تحقیقات علمی جدید در سیستم های انرژی الکتریکی است که حسب مورد به تجزیه و تحلیل و ارائۀ راه حل برای این مسائل نو در سیستم های قدرت می پردازند. این کتاب شاید اولین کتابی باشد که می تواند به عنوان کتابی درسی در معرفی این روش ها و الگوریتم ها که قطعاً در آینده باید تکمیل شود، مورد استفاده قرار گیرد.
    مطالب این کتاب در 9 فصل با عناوین ذیل تنظیم و گردآوری شده است.
    فصل اول: مقدمه، فصل دوم به موضوع انرژی های تجدیدپذیر-مدل سازی و پیش بینی، فصل سوم: تسویه بازار روز بعد با نفوذ بالای تولیدات تصادفی، فصل چهارم: بازارهای متعادل سازی، فصل پنجم: مدیریت عدم قطعیت به کمک انعطاف پذیری، فصل ششم: اثر تولید تصادفی انرژی تجدیدپذیر بر کمیت های بازار، فصل هفتم: دادوستد تولیدات تصادفی در بازارهای مشترک برق، فصل هشتم: نیروگاه های مجازی، فصل نهم: تسهیل مشارکت منابع تجدیدپذیر به کمک پاسخ گویی تقاضا
  7. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TJ 808 .M6719 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  8. یادداشت:گنجینه
  9. توصیفگرها:
  10.     انرژی‌ های پایان‌ ناپذیر  
  11.     برق -- تولید غیر متمرکز
  12. شناسه افزوده: مورالس، خوان میگل، Morales, Juan M
  13. شناسه افزوده: احسان‌، مهدی 1323- مترجم