درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
10298 Viewed

دکتر جواد صالحی [شخصیت‌ها]

  1. خلاصه/چکیده:
  2. دکتر جواد صالحی اول دی ماه 1335 در کاظمین عراق دیده به جهان گشود. ایشان مهندس برق و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، برادر دکتر علی اکبر صالحی است.
    دکتر جواد صالحی دوران دبستان را در جهاد تربیت تهران، دوران دبیرستان را در بیروت و دوره کارشناسی را در رشته مهندسی برق دانشگاه ایرواین در کالیفرنیا گذراند. تحصیلات تکمیلی خود را در سال 1974 در آمریکا با اخذ مدرک دکتری سیستم های مخابراتی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به پایان رساند.
    دکتر جواد صالحی حد فاصل سال های 1363 تا 1372 به عنوان عضو کادر فنی گروه تحقیقات کاربردی آزمایشگاه های بل، یکی از معتبرترین مراکز پژوهشی جهان، واقع در نیوجرسی آمریکا، تحقیقات خود را در زمینه شبکه های فیبر نوری انجام داد که حاصل آن ثبت 12 اختراع در همین زمینه می باشد.
    همچنین وی به عنوان پژوهشگر میهمان، در آزمایشگاه اطلاعات و سیستم‌های تصمیم‌گیری دانشگاه ام‌ آی‌ تی، در زمینه شبکه‌های دسترسی چندگانه نوری از بهمن 1368 تا خرداد 1369 به تحقیق و فعالیت مشغول بود.
    ایشان در خصوص اهمیت و جایگاه علم در پیشرفت یک کشور اینچنین می گویند:
    "...این روزهاتسخیر علم، مثل تسخیر سرزمین ها شده است؛ یعنی اگر شما به سرزمین علم نو، دیر برسید و آن علم نو توسط دیگران تسخیر شود، آنگاه براحتی راه را برای کسانی که تازه می خواهند وارد شوند باز نمی کنند، راه را می بندند.
    این موضوع برای ما ایرانیها خیلی مهم است. در طول تاریخ چندین بار نشان داده ایم که نقش آفرین بوده و هستیم، این طور نبوده که ما همیشه استفاده کننده فرهنگ دیگران باشیم. ما در روند تمدن بشری چند بار در تاریخمان نقش آفرینی کرده ایم. امروز ما می فهمیم که علم ابزار مهمی برای پیشرفت است، چون وقتی که شما به قدرت علمی دست یافتید، به قدرت واقعی می رسید؛ قدرت علمی، استقلال و آزادی را هم با خود می آورد.
    خودمان باید در حقیقت جرقه های فکرنوین را بزنیم که باعث پیشرفت اهداف بشری باشد و ما درآن جرقه ها نقش آفرین باشیم. آن موقع است که کشور خارجی کم می آورد و مجبور است جلوی ما کوتاه بیاید!
    دوتا کشور را پشت میز مذاکره در نظر بگیرید، یکی فقیر و دیگری همه نوع صنعت دارد. واضح است در مذاکره چه کسی برنده است! طبیعتاً کشوری که تمام ابزارها را دارد در مذاکره حاکم است و کشوری که علم و صنعت ندارد،عقب می افتد...".

  3. یادداشت:استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف
  4. توصیفگرها:
  5.     صالحی، جواد، 1335- Salehi, Javad  
  6.     دانشگاه صنعتی شریف Sharif University of Technology  
  7.     دانشکده مهندسی برق Electrical Engineering Department  
  8.     هیئت‌علمی Faculty  
  9.     چهره‌های ماندگار Everlasting Faces
  10. شماره سند:05-429174

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد