درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
15702 Viewed

دکتر فرهاد اردلان [شخصیت‌ها]

  1. خلاصه/چکیده:
  2. دکتر فرهاد اردلان سال 1318 در تهران به دنیا آمد. دوره دبستان را در خیابان ژاله (شهدا) و دوره متوسطه را در دبیرستان هدف به پایان رساندند. وی تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کلمبیا در آمریکا و دکتری را از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافت کردند. ایشان، استاد بازنشسته فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است. بیشتر تحقیقات وی در زمینه نظریه ریسمان و فیزیک ذرات می‌باشد.
    او در سال 2009 به عنوان عضو برجستهٔ انجمن فیزیک آمریکا برگزیده شد. این انجمن دلیل این انتخاب را «پژوهش‌های پیشگام او دربارهٔ کاربرد هندسهٔ نابجایی در نظریهٔ ریسمان و نظریه‌های پیمانه‌ای و همچنین گسترش مشارکت دانشمندان ایرانی در سرن و پروژه‌های خاورمیانه‌ای» اعلام کرده است.
    مشارکت در ایجاد پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به عنوان یک مرکز معتبر علمی - پژوهشی شناخته شده در حوزه علوم پایه در سطح بین‌المللی، نقش شایانی در توسعه آموزش و پژوهش فیزیک کشور خصوصا در زمینه نظریه ریسمان ایفا کرده است.

  3. یادداشت:ریاست پژوهشکده فیزیک، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، 1372 - 1383 ریاست دانشکده فیزیک معاونت دانشکده فیزیک ریاست پژوهشکده فیزیک در مرکز تحقیقات فیزیک نظری
  4. یادداشت:استاد و هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف
  5. توصیفگرها:
  6.     اردلان، فرهاد، 1318- Ardalan, Farhad  
  7.     دانشگاه صنعتی شریف Sharif University of Technology  
  8.     دانشکده فیزیک Physics Department  
  9.     هیئت‌علمی Faculty
  10. نشانی وب: http://phys.sharif.edu/web/ardalan
  11. نشانی وب: http://www.ipm.ac.ir/ardalan
  12. شماره سند:04-428486

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد