درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
4619 Viewed

روشها و مکانیک شکل دهی فلزات

عاصم پور ، احمد , نظری اونقلی ، سینا

  1. شرح مسئولیت:احمد عاصم پور، سینا نظری اونلقی
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1394   
  3. مشخصات ظاهری: 590ص. : مصور، جدول
  4. یادداشت:کتابنامه
  5. خلاصه/چکیده:شکل دهی فلزات، فرایندی است که در آن فلز با اعمال تنش تغییر شکل می دهد و محصولی را به وجود می آورد. آنچه این فرایند را از سایر فرایندها متمایز می نماید بالا بودن کیفیت قطعه از نظرخواص مکانیکی است. فرایندهای شکل دهی را می توان به دو گروه کلی تقسیم بندی کرد: شکل دهی حجمی و شکل دهی ورق. در شکل دهی ورق نسبت تغییر سطح به حجم قابل ملاحظه نیست در حالی که این نسبت در شکل دهی حجمی بسیار قابل توجه است. در صنایع امروزی به کارگیری هر دو گروه کاربرد زیادی دارد.
    منشاء عمده این متغیرها را در سه عامل عمده یعنی؛ ماده اولیه، ابزار (شامل قالب و پرس) و شرایط محیطی (شامل درجه حرارت و اصطکاک) می توان جست. یکی از اهدافی که در شکل دهی فلزات دنبال می گردد تخمین اثرات همزمان متغیرهای ذکر شده بر فرآیند شکل دهی است.
    مخاطبان اصلی این کتاب مهندسان مکانیک (گرایش ساخت و تولید) و مهندسان مواد در بخش تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و صنایع هستنند.
    این کتاب در 5 بخش و 21 فصل تنظیم شده است. بخش اول؛ مروری بر خواص مکانیکی و روابط پایه در شکل دهی فلزات، بخش دوم؛ فرایندهای شکل دهی، بخش سوم؛ روش های آنالیز در شکل دهی ورق، بخش چهارم؛ روش های آنالیز در شکل دهی حجمی، بخش پنجم؛ مدل سازی اجزای محدود در شکل دهی فلزات
  6. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TS 205 .A84 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  7. یادداشت:گنجینه
  8. توصیفگرها:
  9.     شکل دهی فلزات Metal Forming  
  10.     فلزها -- خواص مکانیکی
  11. شناسه افزوده: نظری اونقلی ، سینا

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد