درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
4858 Viewed

ساختار و منطق رله‌های حفاظتی دیجیتال

رضایی جگرلویی، محمد 1366 -

  1. شرح مسئولیت:محمد رضایی‌ جگرلویی...[ و دیگران ]
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف ، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1394   
  3. مشخصات ظاهری: ج. : مصور، نمودار (بخشی رنگی)
  4. خلاصه/چکیده:اگرچه سیستم های حفاظتی در شبکه های برق سهم بسیار ناچیزی از هزینه های سرمایه گذاری در این شبکه ها را تشکیل می دهد، نقش بی بدیل آنها در ارائه برق باکیفیت و پایدار سبب اهمیت دوچندان آن در طراحی شبکه های برق می شود. توسعه اقتصادی و شکوفایی صنعتی بدون توسعه صنعت برق ممکن نیست. به نحوی که عدم تأمین پایدار انرژی الکتریکی می تواند صدمات جبران ناپذیری بر پیکره اقتصادی جامعه وارد کند. ازاین رو، حفاظت بهینه و کارآمد از شبکه های قدرت، یکی از حساس ترین نیازمندی های جامعه برای تضمین سطح قابل قبولی از پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق است.
    بنابراین، در تجهیزات به کاررفته در زمینه حفاظت از شبکه های قدرت از آخرین فناوری های روز دنیا استفاده می گردد. امروزه اکثر رله های حفاظتی از نوع میکروپروسسوری هستند که با نام "رله های دیجیتالی" شناخته می شوند. نصب یا تنظیم نادرست رله حفاظتی می تواند منجر به ناکارآمدی سیستم حفاظت و حتی ناپایداری شبکه شود.
    کتاب پیش رو حاصل تجربه عملی و مطالعات تخصصی در زمینه حفاظت شبکه های قدرت (به خصوص خطوط انتقال قدرت و پست های فشارقوی) است. جلد اول از مجموعه دوجلدی، ضمن تشریح ساختار کلی رله های دیجیتالی، انواع شرایط خطا و علت ایجاد آن ها در شبکۀ قدرت را بررسی می کند و منطق حفاظتی رله های دیجیتال برای تشخیص انواع خطا و اقدامات لازم پیش، حین و پس از وقوع خطا را شرح می دهد. با توجه به تعداد زیاد سازندگان رله های دیجیتال و تنوع موجود، درک و فهم دقیق منطق های شرح داده شده در این کتاب، زمینه را برای درک منطق های متنوع در رله های مختلف فراهم می کند.
    جلد اول این کتاب در شش فصل با عناوین ذیل تنظیم شده است: فصل اول؛ ساختار کلی رله های دیجیتال، فصل دوم؛ فانکشن های تشخیص دهنده و سرویس دهنده، فصل سوم؛ فانکشن های حفاظتی ولتاژ پایه، فصل چهارم؛ فانکشن های حفاظتی جریان پایه، فصل پنجم؛ حفاظت دیستانس، فصل ششم؛ فانکشن های مدیریت و کنترل کلید قدرت
  5. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TK 2861 .R49 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  6. یادداشت:گنجینه
  7. توصیفگرها:
  8.     رله‌های محافظ  
  9.     برق -- سیستم‌ ها -- حفاظت  
  10.     نیروگاه‌ های برق -- حفاظت
  11. شناسه افزوده: رضایی جگرلویی، محمد 1366 -

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد