درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
7069 Viewed

سامانه‌ انرژی‌های تجدید‌پذیر برق خورشیدی

هاشمی نژاد، محمود 1343 -

  1. شرح مسئولیت:محمود هاشمی نژاد
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1394   
  3. مشخصات ظاهری: 249 ص. : مصور (بخشی رنگی)، جدول، نمودار
  4. یادداشت:کتابنامه
  5. خلاصه/چکیده:روند گرایش به انرژی های بادوام و استفاده از آنها در ایران تابعی از افزایش روز افزون بکارگیری این نوع انرژی ها در جهان است. ضرورت استفاده از این انرژی ها به قدری است که حتی کشورهایی نظیر آلمان و اسپانیا که بسیاری از روزهای سال شاهد آسمانی ابری هستند، نیز به طور گسترده این فناوری را به کار گرفته اند.
    بی تردید، یکی از موانع گسترش برق خورشیدی در کشور ما کمبود نیروی متخصص و منابع علمی و فنی است. پژوهشگاه مواد و انرژی با سابقه ای بیش از 40 سال، که در ابتدا مرکزی وابسته به دانشگاه صنعتی شریف بود، وظیفۀ توسعه و ترویج راه های بهینۀ استفاده از انرژی های نو را برعهده دارد. در همین راستا، پژوهشگاه در مهر ماه 1386 اقدام به جذب اولین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در رشتۀ انرژی های تجدیدپذیر نمود و یکی از دروس اجباری که در طی این دوره ارائه شد،درس مبانی انرژی تجدیدپذیر بود.
    در تدوین مطالب کتاب سعی شده است علاوه بر ارائۀ راهکارهای علمی و مهندسی به منظور توسعۀ برق خورشیدی، سرفصل های مربوط به واحد درسی مذکر نیز مورد توجه قرار گیرد.
    کتاب دارای ده فصل با عناوین ذیل می باشد: فصل اول؛ ضرورت استفاده از سامانه های برق خورشیدی مطمئن و اصول ایجاد آنها، فصل دوم؛ اصول تابش خورشیدی، فصل سوم؛ تخمین میزان تابش و ابرناکی با استفاده از اطلاعات ماهواره ای، فصل چهارم، سلول فتوولتائیک، فصل پنجم؛ مشخصه های سلول ها و ماژول های فتوولتائیک، فصل ششم؛ سامانه های فتوولتائیک، فصل هفتم؛ باتری در انرژی خورشیدی، فصل هشتم؛ نرم افزارهای فتوولتائیک، فصل نهم؛ ردیابی نقطه بیشینه توان در سلول های خورشیدی، فصل دهم؛ سامانه های فتوولتائیک استاندارد
  6. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TJ 808 .H3 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  7. یادداشت:گنجینه
  8. توصیفگرها:
  9.     انرژی‌های پایان‌ناپذیر -- ایران

 فهرست محتوای دیجیتالی