درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
5221 Viewed

تحلیل روش المان مرزی غیرمستقیم در مکانیک شکست آزمایشگاهی بتن و شبه سنگ

حائری، هادی 1362- , خالو، علیرضا

  1. شرح مسئولیت:هادی حائری، علیرضا خالو
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1394   
  3. مشخصات ظاهری: 250ص. : مصور، جدول
  4. یادداشت:واژه نامه
  5. یادداشت:کتابنامه
  6. خلاصه/چکیده:موضوع انتشار ترک ها از اساسی ترین مباحث علم مهندسی مکانیک شکست است که کاربردهای وسیعی در پروژه های مهندسی ژئوتکنیک، معدن، نفت و عمران، برای مثال در فناوری های مربوط به گسیختگی مواد و مصالح، شکست هیدرولیکی، خردایش سنگ (به واسطة حفاری، انفجار و غیره) و کارایی ماشین های حفر تونل و سایر حفاری ها در سنگ دارد. طراحی سازه های بتنی، طراحی روش های حفاری و نفوذ در سنگ، همچنین طراحی روش های انفجار و تخریب سنگ ها جهت اجرای سازه های سنگی و تمامی وسایل و تجهیزات لازم مانند مته ها، سرمته ها، دستگاه های حفار، و دستگاه های تونل زنی (TBM) همگی به نوعی با فرایند شکست سرو کار دارند. لذا علم مکانیک شکست در طراحی سازه های سنگی و بتنی نظیر معادن بزرگ روباز و زیرزمینی، تونل ها، شیب های سنگی، فضاهای زیرزمینی و مخازن ذخیره سازی نفت، گاز و هوای فشرده از اهمیت زیادی برخوردار است. روش های متداول برای حل مسائل مکانیک شکست عبارتند از: روش های آزمایشگاهی، تحلیلی، نیمه تحلیلی و روش های عددی.
    هدف این کتاب، مطالعه در مورد شروع، انتشار، و به هم پیوستگی ترک ها یا مراحل مکانیسم شکست در نمونه های آزمایشگاهی ترد بتنی و شبه سنگی است که معمولا تحت تنش های کششی، برشی و فشاری قرار دارند. به دلیل وجود مشکلاتی که در ارزیابی مکانیسم شکست مواد ترد نظیر سنگ و بتن وجود دارد، برخی مدل های ساده شده برای فهم بهتر پدیده انتشار ترک پیشنهاد شده است که از این میان، مدل تحلیل الاستیک خطی برای مسائل مکانیک شکست مواد ترد کاربرد بیشتری دارد. راه حل های تحلیلی برای مطالعه مکانیسم انتشار ترک براساس تئوری الاستیک خطی برای مسائل مکانیک شکست مواد ترد تحت شرایط مختلف بارگذاری اعم از بارگذاری کششی و فشاری توسط محققین مختلف برای نمونه های حاوی ترک منفرد در فضای محدود و نامحدود ارائه شده است.
    این کتاب شامل شش فصل با عناوین ذیل می باشد: فصل اول؛ توسعه علم مکانیک شکست، فصل دوم؛ معیارهای شکست و رشد ترک، فصل سوم؛ مطالعات آزمایشگاهی انتشار ترک ها، فصل چهارم؛ روش های عددی، فصل پنجم؛ مقایسه نتایج عددی با تحلیلی و آزمایشگاهی، فصل ششم؛ مدلسازی چند مسئلة کاربردی.
  7. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TA 409 .H43 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  8. یادداشت:گنجینه
  9. توصیفگرها:
  10.     مکانیک شکست  
  11.     روشهای المانهای مرزی
  12. شناسه افزوده: خالو، علیرضا

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد