درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
15097 Viewed

دکتر بهمن مهری [شخصیت‌ها]

  1. خلاصه/چکیده:
  2. پروفسور بهمن مهری استاد بازنشسته دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است و نزدیک به 50 سال است که در این دانشگاه تدریس کرده و بسیاری از استادان فعلی دانشگاه شریف، شاگردان دکتر مهری بوده اند. وی در سال 1381 به عنوان چهره ماندگار ریاضیات ایران معرفی شد.
    دکتر مهری اصالتاً گیلانی ست و در سال 1314 در اصفهان متولد شده است. او فرزند میرزا محمدعلی مهری، معلم دبستان‌های رشت است. پدر او مسائل حساب را از کتاب‌های روسی به فارسی بر می‌گرداند. پروفسور مهری لیسانس خود را از دانشگاه تهران،کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه مینوسوتا و دکترای خود را از دانشگاه ویسکانسین گرفته است. زمینه ی تحقیقات او معادلات دیفرانسیل معمولی و معادلات دیفرانسیل پاره‌ای است.
    دکتر مهری از دوازده سالگی سال سابقه تدریس دارد و هنوز هم در دانشگاه صنعتی شریف، در طبقه ی چهارم دانشکده ریاضی، در یکی از اتاق‌ های این دانشکده می‌نشیند، کتاب می خواند، مقاله می‌نویسد و به دانشجویان، درس می‌دهد.
    وی در سال 1344به دعوت دکتر محمد علی مجتهدی، مدیر دبیرستان البرز و موسس دانشگاه صنعتی شریف، به ایران دعوت شد تا به همراه چند استاد دیگر، نخستین دانشگاه مهندسی ایران را راه‌اندازی کند.
    دکتر مهری تا کنون 25عنوان کتاب و 85 مقاله در حوزه ی رشته ی تخصصی اش نوشته است که برخی از آثار منتخب ایشان در ذیل نام برده شده اند
  3. یادداشت:استاد دانشگاه صنعتی شریف 1346-
  4. توصیفگرها:
  5.     مهری، بهمن، 1314- Mehri, Bahman  
  6.     دانشگاه صنعتی شریف Sharif University of Technology  
  7.     دانشکده علوم ریاضی Faculty of Mathematical Sciences  
  8.     هیئت‌علمی Faculty  
  9.     چهره‌های ماندگار Everlasting Faces
  10. شماره سند:02-406743

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد