درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
3691 Viewed

نگرشی بر اصول و فناوری تولید نانوساختارهای لیفی

موسوی شوشتری، احمد

  1. شرح مسئولیت:احمد موسوی‌شوشتری...[و دیگران]
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف،موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1393   
  3. مشخصات ظاهری: 416ص. : مصور، جدول، نمودار
  4. یادداشت: CD no.1202
  5. یادداشت:واژه‌نامه
  6. خلاصه/چکیده:فناوری نانو به دلیل پتانسیل های بسیار فراوانی برای ایجاد تغییرات در زندگی انسان ها دارد، یکی از مهمترین حوزه های پیشرو علوم مختلف تبدیل شده است. این دانش و فناوری به کنترل و دستکاری ماده در ابعاد نانو مربوط می شود. درحقیقت دنبای نانو دنیای اتم ها و مولکول هاست. فناوری نانو یک حوزه میان رشته ای است که شیمی، فیزیک، زیست شناسی و سایر رشته ها در این حوزه قرار می گیرند.
    یکی از مهم ترین اجزای این فناوری ساختارهای نانولیفی اند که به دلیل برخورداری از ویژگی های کاربردی در بسیاری از حوزه های علوم نظیر پزشکی، مهندسی و نظامی مورد توجه قرار گرفته اند. این ساختار به دلیل داشتن خواصی از جمله نسبت سطح به حجم بسیار زیاد و انعطاف پذیری مناسب در مقایسه با سایر مواد شناخته شده، برای بسیاری از کاربردهای مهم مناسب است.
    کتاب حاضر در ده فصل با عناوین ذیل تنظیم شده است که در تألیف و گردآوری آن از منابع کتابخانه ای، اینترنتی، مقالات و مراجع معتبر جهانی مراکز تحقیقاتی مختلف استفاده شده است.
    فصل اول؛ مقدمه ای بر نانوفناوری، فصل دوم؛ نانوالیاف و روش های تولید آن، فصل سوم؛ اصول فرایند الکتروریسی، فصل چهارم؛ خواص عمومی پلیمرهای مصرفی در الکتروریسی، فصل پنجم؛ عوامل مؤثر بر فرایند الکتروریسی، فصل ششم؛ روش های جمع آوری و آرایش دهی نانوالیاف، فصل هفتم؛ انواع نانوالیاف، فصل هشتم؛ روش های تجزیه و شناسایی سازه های نانولیفی، فصل نهم؛ حوزه های کاربردی نانوالیاف، فصل دهم؛ مدلسازی فرایند الکتروریسی
  7. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TA 418 .9 .F5 .N3 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  8. یادداشت:گنجینه
  9. توصیفگرها:
  10.     نانوالیاف  
  11.     الیاف نساجی مصنوعی
  12. شناسه افزوده: موسوی شوشتری، احمد

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب