درحال بارگذاري...
  1. معرفی:
  2. بیش از هفتاد درصد سطح زمین را آب پوشانده است و را ه های آبی از دیدگاه تجارت، برقراری ارتباط و حفظ امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردارند. در این راستا شناورها همواره به عنوان وسیله اصلی حرکت روی آب مدنظر و حائز اهمیت هستند.
    برای تأمین نیروی پیشرانش شناورها نیاز به یک سیستم رانش می باشد. انواع مختلفی از سیستم های رانش وجود دارند که انواع رایجی از آنها در این کتاب معرفی می شوند.
    بهترین وسیله جهت تولید نیروی رانش مورد نیاز شناور، پروانه است. پروانه های دریایی انواع مختلفی دارند که امروزه به صورت استاندارد و سری های مختلف موجود می باشند. از طرف دیگر عملکرد هیدرودینامیکی و کاویتاسیونی پروانه های دریایی بستگی زیادی به هندسه آنها وپ ارامترهایی از قبیل تعداد پره، زاویه ریک، زاویه اسکیو و ... دارد. برای بررسی موارد فوق از دو روش آزمایشگاهی و عددی می توان بهره گرفت. در کتاب حاضر سعی شده است اصول علمی و روش های طراحی و تست پروانه ها در کنار مبانی عملکرد پروانه های دریایی و مقدمه ای بر روش شبیه سازی عددی عملکرد آنها بیان گردد.
    این کتاب در ده فصل با عناوین ذیل تنظیم شده است: فصل اول؛ مقدمه، فصل دوم؛ انواع پیشبرنده های دریایی، فصل سوم؛ موتور، فصل چهارم؛ مشخصات هندسی و پارامترهای طراحی پروانه ها، فصل پنجم؛ روش های تئوری در طراحی و تحلیل پروانه، فصل ششم؛ اثر ویک بر عملکرد پروانه، فصل هفتم؛ کاویتاسیون، فصل هشتم؛ آزمایش تجربی پروانه های دریایی، فصل نهم؛ طراحی پروانه، فصل دهم؛ مقدمه ای بر دینامیک سیالات محاسباتی.
  3. ناشر: تهران : دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی , 1393
  4. 340 ص. : مصور، جدول
  5. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای VM 751 .S43 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  6. کلمات کلیدی:
  7. کشتی‌ها -- پیش‌رانش‌‌ها
  8. شابک:9789642081158

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد