درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
4465 Viewed

کارآفرینی، یک جرعه از بی‌نهایت

فیض‌بخش‌، علیرضا 1351 -

  1. شرح مسئولیت:[علیرضا فیض‌بخش]
  2. محل نشر: تهران    ناشر: موسسه کار و تامین اجتماعی    سال نشر: 1390   
  3. مشخصات ظاهری: 2 ج. : مصور (رنگی)، جدول، نمودار
  4. یادداشت:کتابنامه
  5. خلاصه/چکیده: پیشرفت سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات، رقابت‌های اقتصادی و سیاسی بین‌المللی، دلیلی بر ظهور پدیده جهانی شدن اقتصاد در عصر حاضر است. از آثار مهم جهانی شدن اقتصاد، افزایش رقابت در سطح بین‌المللی است. با توسعه بخش خصوصی و کارآفرینی، شناسایی فرصت‌های ایجاد شده، بازارهای جدید، اشتغال‌زایی، و تولید ثروت فراهم می‌شود، و با توجه به تحولات اقتصادی جهان، کارآفرینان در خط مقدم رشد و توسعه اقتصادی قرار می‌گیرند.
    دلایل بسیار متنوعی را به عنوان انگیزه‌هایی جهت توسعه کارآفرینی می‌توان برشمرد که مهم‌ترین آنها عبارتند از: تولید ثروت، توسعه فناوری و اشتغال مفید؛ که در کشور ما نیز دارای اهمیت زیادی است. می‌توان از توسعه کارآفرینی در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان عامل بقاء در کشور یاد کرد، و جهت تحقق اهداف بلند مدت و حضور فعال در اقتصاد جهانی ترویج فرهنگ کارآفرینی و آموزش دانش و مهارت در این زمینه مورد نیاز خواهد بود.
    کتاب حاضر تلاش دارد تا در کنار معرفی مفاهیم کارآفرینی، نکات مهم این مقوله را نیز مطرح سازد و دانش و مهارت لازم برای مواجهه با چالش‌های پیش رو در این مسیر را در اختیار خوانندگان خود قرار دهد.
    این کتاب در دو جلد و هفده فصل تهیه و تنظیم شده است. جلد اول دربرگیرنده فصول اول تا دهم با عناوین ذیل است. فصل اول؛ مقدمات کارآفرینی، فصل دوم؛ کارآفرینی سازمانی، فصل سوم؛ کارآفرینی اجتماعی، فصل چهارم؛ خلاقیت، فصل پنجم؛ کار تیمی، فصل ششم؛ مقدمه‌ای بر طرح تجاری، فصل هفتم؛ مدل کسب و کار، فصل هشتم؛ طرح تجاری یک صفحه‌ای، فصل نهم؛ طرح تجاری کامل، فصل دهم؛ توصیه‌ها و پیشنهاداتی برای تهیه کنندگان طرح تجاری.
    جلد دوم نیز شامل فصول یازده تا هفدهم، با عناوین ذیل است. فصل یازدهم؛ طرح مالی، فصل دوازدهم؛ تامین مالی، فصل سیزدهم؛ مذاکره و دام‌های آن برای کارآفرینان، فصل چهاردهم؛ مدیریت منابع انسانی، فصل پانزدهم؛ بازاریابی برای کارآفرینان، فصل شانزدهم؛ تجارت الکترونیک، فصل هفدهم؛ مباحث حقوقی و کارآفرینی
  6. یادداشت:گنجینه
  7. توصیفگرها:
  8.     کارآفرینی  
  9.     طرح نویسی در کسب و کار  
  10.     موفقیت در کسب و کار