درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
3977 Viewed

مقاومت هیدرودینامیکی شناورها

سیف‌، محمدسعید 1345 - , حاجی‌زاده، سجاد

  1. شرح مسئولیت:محمدسعید سیف‌، سجاد حاجی‌زاده
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1392   
  3. مشخصات ظاهری: 237 ص.: مصور، جدول
  4. یادداشت: "محتوای الکترونیکی این کتاب نیز موجود می باشد"
  5. خلاصه/چکیده:اقیانوس ها و دریاها بیش از هفتاد درصد سطح زمین را پوشانده اند و راه های آبی از دیدگاه تجارت داخلی و بین المللی، برقراری ارتباط، و حفظ امنیت مرز های آبی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. با در نظر گرفتن اهداف گوناگون و نیازهای متفاوتی که در حرکت روی آب وجود دارد، شناورها به عنوان وسیله اصلی حرکت روی آب همواره مورد توجه بوده و انواع مختلفی از شناورها طراحی و ساخته شده اند. تلاش های زیادی جهت رسیدن به کیفیت مطلوب در شناورها انجام گرفته و روند بهینه سازی همچنان ادامه دارد.
    یکی از مسائل مهم در طراحی کشتی، تلاش در راستای رسیدن به سرعت مشخص برای کشتی است، که کشتی موردنظر علاوه بر اینکه نیازهای دیگر مانند، قابلیت حمل بار، تعادل و پایداری را می بایست داشته باشد، بتواند با سرعت مناسب نیز حرکت کند. بنابراین در انتخاب فرم بدنه، ابعاد اصلی، نوع پروانه و تعیین موتور کشتی همیشه باید به تأثیرآنها بر سرعت کشتی توجه داشت.
    جهت دستیابی به این منظور از تمامی روش های ممکن مانند؛ تحلیل های تئوری ، تحلیل های آماری، روش های تجربی و آزمایشگاهی، و روش های عددی استفاده می شود، که البته مهم ترین، پرکاربردترین و قابل اعتمادترین این روش ها در طراحی و بهینه سازی شناورها روش تجربی یا همان تست مدل است. در این روش می توان با آزمایش یک مدل در ابعاد کوچکتر و در بعضی موارد آزمایش در ابعاد واقعی به نتایج مورد نیاز برای طراحی دست یافت.
    در کتاب حاضر سعی شده است اصول علمی بررسی مقاومت شناورها در کنار روش های کاهش آنها به طور کامل بیان شود. مطالب این کتاب در نه فصل با عناوین ذیل گردآوری و تنظیم شده است.
    فصل اول؛ مقدمه، فصل دوم؛ اصول دینامیک سیالات، فصل سوم؛ مؤلفه های مقاومت شناورها، فصل چهارم؛ روش های تقریبی تعیین مقاومت شناورها، فصل پنجم؛ حوضچه های کشش و روش های تست مدل، فصل ششم؛ تعیین مقاومت شناورها به روش عددی، فصل هفتم؛ مقاومت شناورهای تندرو، فصل هشتم؛ تأثیر شرایط محیطی در مقاومت شناورها، فصل نهم؛ روش های کاهش مقاومت در شناورها
  6. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای VM 751 .S4 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  7. یادداشت:گنجینه
  8. توصیفگرها:
  9.     کشتی ها -- مقاومت
  10. شناسه افزوده: حاجی‌زاده، سجاد

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد