درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
4518 Viewed

اصول طراحی زیرسطحی‌های بدون سرنشین

سیف‌، محمدسعید 1345 - , صادق‌زاده‌پراپری، بهنام

  1. شرح مسئولیت:تالیف محمدسعید سیف، بهنام صادق‌زاده‌پراپری
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1392   
  3. مشخصات ظاهری: 335 ص. : مصور، جدول، نمودار
  4. خلاصه/چکیده:بیش از هفتاد درصد سطح زمین توسط آب پوشیده شده است. اقیانوس ها دارای حجم وسیعی از منابع معدنی و حیاتی هستند. منابع و صنایع دریایی نقش و تأثیر مهمی در زندگی انسان ها دارند و صنعت دریایی را مولد و محرک بسیاری از صنایع در کشورها می دانند. ایران با موقعیت جغرافیایی خاص خود، از سواحل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان بهره مند است و دروازه ورود به آب های آزاد را دارد. این امر توجه هرچه بیشتر به توسعه علوم و فناوری های حوزه دریا را می طلبد. حوزه مهندسی زیرسطحی نیز به عنوان یکی از شاخه های مهم و اصلی صنعت دریا نیاز به توجه ویژه دارد. دنیای زیر آب با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد، از عرصه های ناشناخته بشر محسوب می شود.
    یکی از علاقه مندی های تحقیقاتی مراکز علمی و صنعتی دنیا، کشف محیط پر رمز و راز زیر آب است. زیرسطحی های بدون سرنشین به عنوان اصلی ترین ابزار محققان در این عرصه به سرعت جایگزین زیردریایی های متداول و غواصان شده و امکان کشف و بهره برداری از محیط های زیرآب را فراهم ساخته اند.
    در این کتاب به مفاهیم و اصول طراحی زیرسطحی های بدون سرنشین پرداخته شده است و می کوشد تا موضوع به طور همه جانبه بررسی شود، ولی به دلیل گستردگی این حوزه بی تردید کاستی هایی وجود دارد.
    کتاب در چهارده فصل با عناوین ذیل تهیه و تنظیم شده است: فصل اول؛ مقدمه، فصل دوم؛ انواع و کاربردها، فصل سوم؛ مدل سازی دینامیکی، فصل چهارم؛ طراحی بدنه، فصل پنجم؛ هیدروستاتیک، فصل ششم؛ هیدرودینامیک، فصل هفتم؛ بررسی انواع سیستم های رانش، فصل هشتم؛ بررسی انواع منابع انرژی، فصل نهم؛ بررسی انواع روش های مانور، فصل دهم؛ سیستم غوص و صعود، فصل یازدهم؛ سیستم پردازش و کنترل مرکزی، فصل دوازدهم؛ سیستم ناوبری هوشمند، فصل سیزدهم؛ الگوریتم های تشخیص موانع و عبور از آنها، فصل چهاردهم؛ انواع روش های بازیابی
  5. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TC 1662 .S4 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  6. یادداشت:گنجینه
  7. توصیفگرها:
  8.     شناورهای زیرسطحی  
  9.     شناورهای زیرسطحی هدایت‌شونده از راه دور
  10. شناسه افزوده: صادق‌زاده‌پراپری، بهنام

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد