درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
5148 Viewed

شیمی و فیزیک سیستم‌های کلوییدی و محلولهای بیوپلیمری غذایی

قنبرزاده‌، بابک‌ 1354 - , الماسی، هادی , نیک‌نیا، نوشین

  1. شرح مسئولیت:بابک قنبرزاده ، هادی الماسی ، نوشین نیک‌نیا
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف ، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1392   
  3. مشخصات ظاهری: 360ص.: مصور ، جدول ، نمودار
  4. یادداشت: "محتوای الکترونیکی این کتاب نیز موجود می باشد"
  5. یادداشت:واژه نامه
  6. یادداشت:کتابنامه
  7. خلاصه/چکیده:سیستم های کلوییدی بخشی از مواد غذایی و داروی هستند که روزانه استفاده می شوند و حفظ و افزایش پایداری کلوییدی آن ها موضوعی اساسی در تولید این نوع فرآورده هاست. با توجه به اهمیت سیستم های کلوییدی در صنایع مختلف، این موضوع یکی از مباحث مهم درسی برای رشته های صنایع غذایی، داروسازی، شیمی و مهندسی شیمی، و مهندسی پلیمر محسوب می شود. در رشته مهندسی صنایع غذایی، مبحث کلوییدها در درس شیمی کلوییدها و همچنین در بخشی از سرفصل های دروس شیمی فیزیک، بیوفیزیک و شیمی مواد غذایی گنجانده شده است. بنابراین این کتاب می تواند منبعی برای این درس ها باشد. با وجود اهمیت مبحث کلوییدهای غذایی، تاکنون در این زمینه کتاب جامعی به زبان فارسی تألیف و گردآوری نشده است.
    در تألیف کتاب حاضر سعی شده تا شیوایی، سادگی، پیوستگی و طبقه بندی مناسب در طرح و بیان مطالب در حد بالایی رعایت شود تا مطالعه آن برای خوانندگان جالب و قابل فهم باشد. کتاب در ده فصل با عناوین ذیل گردآوری شده است:
    فصل اول؛ ساختار و ویژگی های پایه سیستم های کلوییدی، فصل دوم؛ برهم کنش ها و پیوندها در سیستم های کلوییدی، فصل سوم؛ لایه سطحی و پدیده های سطحی، فصل چهارم؛ امولسیون ها، فصل پنجم؛ جنبه های ناپایداری در امولسیون ها، فصل ششم؛امولسی فایرها، فصل هفتم؛ سیستم های کف، فصل هشتم؛ روش های اندازه گیری کشش سطحی و بین سطحی، فصل نهم؛ روش های اندازه گیری ویژگی های سیستم های کلوییدی، فصل دهم؛ رئولوژی سیستم های کلوییدی
  8. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای QD 549 .Q3 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  9. یادداشت:گنجینه
  10. توصیفگرها:
  11.     کلوییدها  
  12.     امولسیون ها  
  13.     کف
  14. شناسه افزوده: الماسی، هادی
  15. شناسه افزوده: نیک‌نیا، نوشین

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد