درحال بارگذاري...
  1. شرح مسئولیت:منصور عابدینی،‌ داور م. بقاعی
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1392   
  3. مشخصات ظاهری: هشت، ‌344 ص. : مصور،‌ جدول
  4. یادداشت:واژه‌نامه
  5. یادداشت:کتابنامه
  6. خلاصه/چکیده:تاریخ شیمی آلی فلزی شاهد بسیاری از کشفیات غیر منتظره بوده و توسعه چشمگیر شیمی آلی در چند دهه گذشته و انجام کارهای پژوهشی جالب توجه در این زمینه و اختصاص نشریات تخصصی در سطح بین المللی جالب توجه است. شیمی آلی فلزی و فلز واسطه جایگاهی بین شیمی آلی کلاسیک و شیمی معدنی دارد زیرا در اینجا برهم کنش بین یون های فلزی معدنی و مولکول های آلی مطرح است. نگرانی عمومی درباره محیط زیست به پیدایش "شیمی سبز" انجامیده است که در این شیمی هدف به حداقل رساندن ضایعات شیمیایی تولید شده در صنعت و تجارت است. تعداد زیادی فرایندهای مهم تجارتی که اتکای آنها بر کمپلکس های آلی فلزی فلز واسطه به عنوان کاتالیزگر است توسعه داده شده اند وچنین کاربردهایی به احتمال زیاد در آینده اهمیت بیشتری خواهند یافت.
    از این رو کتاب شیمی آلی فلزی برای استفاده دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، مطابق با برنامه های مصوب این دوره ها تهیه و تنظیم شده است. ویرایش سوم این کتاب با تجدید نظر کامل که در جای جای فصول این کتاب مطالب تازه افزوده و پاره ای از مطالب قبلی نیز حذف شده است؛
    در ده فصل با عناوین ذیل ارائه شده است:
    فصل اول؛ مقدمه، فصل دوم؛ خواص عمومی کمپلکس های آلی فلزی، فصل سوم؛ فلز آلکیل ها، آریل ها و هیدریدها و لیگاندهای سیگما الکترون ده وابسته، فصل چهارم؛ کمپلکس های کربنیل، فسفین، و واکنش های جانشینی لیگاند، فصل پنجم؛ کمپلکس های لیگاندهای پی-پیوند شده، فصل ششم؛ افزایش اکسایشی و حذف کاهشی، فصل هفتم؛ واکنش جای گیری و واکنش حذفی، فصل هشتم؛ افزایش و ربایش هسته دوستی و الکترون دوستی، فصل نهم؛ کاتالیز و نقش ترکیبات آلی فلزی در پاره ای از صنایع شیمیایی، فصل دهم؛ شناسایی ترکیبات آلی فلزی. مراجع و واژه نامه ها نیز در انتهای کتاب قرار دارد.
    کتاب حاضر دربرگیرنده تعدادی تمرین و ارائه حل آنها با امید کمک بیشتر به دانشجویان است
  7. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای QD 411 .A23 1392 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  8. یادداشت:گنجینه
  9. توصیفگرها:
  10.     ترکیب‌های آلی فلزی
  11. شناسه افزوده: محمدی‌ بقاعی‌، داور 1327-

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد