درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
7654 Viewed

متالورژی سرب و روی

رضوی‌‌زاده‌، حکمت‌ 1321 -

  1. شرح مسئولیت:تالیف حکمت رضوی‌زاده
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1392   
  3. مشخصات ظاهری: 232 ص.: مصور، جدول، نمودار
  4. یادداشت: "محتوای الکترونیکی این کتاب نیز موجود می باشد"
  5. خلاصه/چکیده:کشور ایران از لحاظ ذخایر معدنی سرب و روی در زمره کشورهای غنی قرار دارد. اما در زمینه موضوعی سرب و روی کتاب های اندکی در دنیا به چاپ رسیده است و بیشتر اطلاعات را می توان از کنفرانس هایی که هر چند سال یکبار برگزار می شود دریافت نمود. با توجه به وجود درسی با عنوان "تولیدات فلزات غیرآهنی" در رشته متالورژِی در دانشگاه ها، تألیف کتابی با موضوعات سرب و روی بیشتر احساس می شد.
    کتاب حاضر نخستین کتاب به زبان فارسی در این زمینه است که در آن سعی شده با روندی ابتکاری و جدید درباره متالورژی فلزات سرب و روی اطلاعات مفید و جامعی ارائه شود. در ابتدا خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی این دو فلز و آلیاژهای مهم آنها بررسی و سپس در باره تولید این فلزات مباحث نظری و ترمودینامیکی بیان شده است و در ادامه فناوری تولید سرب و مس در صنایع ارائه شده است.
    کتاب حاضر در بیست فصل با عناوین ذیل تهیه و تدوین شده است: فصل اول؛ تاریخچه تهیه سرب، فصل دوم؛ خواص سرب، فصل سوم؛ مهم ترن آلیاژها و ترکیبات سرب، فصل چهارم؛ معادن سنگ سرب و پر عیار کردن آنها، فصل پنجم؛ روش های کلی استخراج سرب، فصل ششم؛ روش تشویه و احیا، فصل هفتم؛ تشویه و فعل و انفعال، فصل هشتم؛ تصفیه سرب، فصل نهم؛ هیدرومتالورژی سرب، فصل دهم؛ استخراج سرب از قراضه و سرباره و مسمومیت ناشی از آن، فصل یازدهم؛ تاریخچه روی، فصل دوازدهم؛ خواصو کاربردهای روی، فصل سیزدهم؛ آلیاژها و ترکیبات روی، فصل چهاردهم؛ معادن و انواع سنگ های روی و روش پرعیار کردن آنها، فصل پانزدهم؛ روش های کلی استحصال روی، فصل شانزدهم؛ تکلیس و تشویه، فصل هفدهم؛ تولید روی از طریق پیرومتالورژی، فصل هجدهم؛ هیدرومتالورژی روی، فصل نوزدهم؛ الکترومتالورژی، فصل بیستم؛ استخراج روی از قراضه ها و مواد کم عیار
  6. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای QD 181 .P3 .R3 درکتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  7. یادداشت:گنجینه
  8. توصیفگرها:
  9.     سرب  
  10.     سرب -- ذوب  
  11.     روی
  12. شناسه افزوده: دانشگاه صنعتی شریف

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد