درحال بارگذاري...
  1. معرفی:
  2. گرافیک رایانه ای هنوز هم یکی از زمینه هایی است که در فناوری نوین، رشدی سریع و مهیج دارد. روش های گرافیک رایانه ای به صورتی متداول در طراحی اکثر سازه ها، آموزش شبیه سازها، تولید موزیک ویدئوها و آگهی های بازرگانی، فیلم های سینمایی، تحلیل داده ها، پژوهش های علمی، روش های پزشکی، و در بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می شود. در حال حاضر، انواع زیادی از فناوری ها و دستگاه های سخت افزاری برای کاربردهای گوناگون اشاره شده در بالا استفاده می شوند و یا در دست تکوین اند. اکثر پژوهش های گرافیک رایانه ای، به بهبود کارآیی، واقع گرایی، و سرعت تولید تصاویر مربوط می شوند. در حالی که پردازش تصویر، پویانمایی، و بازنمایی اشیاء هنوز هم زمینه های تحقیقاتی عامه پسندی اند ولی مشکلات ناشی از رندرسازی واقع گرایانه موادی پیچیده مثل مو، پارچه، سیالات، توجه پژوهشگران را به خود معطوف کرده است. در دسترس بودن سخت افزار گرافیکی پیشرفته به عنوان ابزاری تسهیلاتی به این معنی است که عملا هر رایانه ای قادر به خلق تصاویری با کیفیت های عالی است و استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی برنامه پذیر یکی از زمینه های تحقیقاتی پرطرفدار و پرمحصول است.
    مطالب ویرایش چهارم، صورت تکمیل شده جزوه های مورد استفاده در دروس مختلف، مثل گرافیک رایانه ای مقدماتی، گرافیک رایانه ای پیشرفته، بصری سازی علمی، مباحث ویژه، و پروژه های درسی است و مطالب جدید اضافه شده نسبت به ویرایش قبلی عبارت اند از:
    - فصلی مقدمه وار برای سایه پردازهای برنامه پذیر از طریق زبان سایه پرداز (GLSL) OpenGL
    - مطالب نشان دهندة تحولات OpenGL ارزیابی مختصری از تغییرات در OpenGL 3x, 4x و معماری GPU- گذشته، حال، و آینده.
    - توضیحات مربوط به استفاده از OpenGL در زبانهایی غیر از C و C++ مثل جاوا و پیتون.
    - ترکیب الگوریتم های پیاده سازی برای مبناهای گرافیکی و ویژگی ها در فصلی واحد.
    - سازمان دهی روشهای نورپردازی، بافت نگاری، و نورپردازی جامع در فصلهایی جداگانه و متمرکزتر.
    - گنجانیدن بحث های مدل سازی سلسله مرتبی و پویانمایی.
    - تجدید ساختار مطالب بازنمایی های اشیای سه بعدی.
    - تجدید ساختار تبدیلات و دید دوبعدی و سه بعدی.
    ترجمة این کتاب در دو جلد عرضه می شود. جلد اول آن می تواند کتاب درسی برای گرافیک 1 باشد. در جلد اول موضوعات گرافیک دوبعدی بررسی می شوند. جلد دوم نیز می تواند کتاب درسی برای گرافیک 2، مدل سازی سه بعدی، یا مفاهیم پیشرفته باشد که در آن به مباحث مدل سازی سه بعدی و مفاهیم پیشرفته دیگر پرداخته می شود
  3. ناشر: تهران : دانشگاه صنعتی شریف ، موسسه انتشارات علمی , 1391 -
  4. ج مصور ( رنگی ) ،جدول
  5. یادداشت: عنوان اصلی : Computer graphics with OpenGL, 4th ed., c2011
  6. یادداشت: "محتوای الکترونیکی این کتاب نیز موجود می باشد"
  7. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای T 385 .H39519 1391 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  8. کلمات کلیدی:
  9. گرافیک کامپیوتری
  10. IR 2925030
  11. شابک:9789642080601
  12. شابک:9789642080625

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد