درحال بارگذاري...
  1. شرح مسئولیت:جرالد نیودک؛ ترجمه محمدکاظم مروج فرشی
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1372   
  3. مشخصات ظاهری: 149ص.: جدول، نمودار
  4. فروست: سلسله درسهایی در ادوات حالت جامد جلد2
  5. یادداشت: ع. به انگلیسی:The Pn Junction diode
  6. یادداشت: واژه نامه
  7. خلاصه/چکیده:ادوات حالت جامد به درجه ای بالایی از پیچیدگی و اهمیت اقتصادی رسیده است که ترانزیستورهای دوقطبی و اثر میدانی دستیابی به صنعتی کامپیوتر را امکان¬پذیر ساختند. یک دلیل اسااسی چنین رشد خارق العاده ای، بالا رفتن فهم طراحان الکترونیک نسبت به فیزیک ابزار حالت جامد است.
    دیود پیوندی P-N از اساسی ترین ادوات نمیه هادی است. تئوری عملکرد آن چنان اساسی است که بسیاری از مهندسان گفته اند با فهم پیوند p-n بطور کیفی و کمی، می توان اکثر ادوات حالت جامد را درک کرد.
    کتاب های مبانی نیمه هادی، دیود پیوندPN ، ترانزیستور دوقطبی و ادوات اثر میدانی، ترجمۀ 4 جلد از مجموع های ده جلدی به نام سلسله درس هایی در ادوات حالت جامد است و به ترتیب به مباحثی ساده تا پیشرفته در زمینۀ ادوات نیمه هادی می پردازد. در این مجموعه هر موضوع قبل از اینکه مورد تحلیل ریاضی و کمی قرار گرفته گیرد، به طور مشروح با استفاده از الگوی پیوند یا الگوی نوار انرژی به صورت کیفی مورد بحث قرار گرفته است. مطالب این کتاب در شش فصل جمع اوری شده است که شامل موارد ذیل می باشد: مقدمه ای بر دیود، استاتیک پیوند، مشخصۀ ولت - آمپر دیود، انحرافات از دیود ایده آل، ادمتیانس پیوندP-N، پاسخ سویچینگ. در انتهای کتاب نیز مراجع پیشنهادی، مجموعه مسائل و پاسخ ها، فهرست نمادها و فهرست راهنما گنجانده شده است
  8. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TK 7871 .86 .N4819 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  9. یادداشت:گنجینه
  10. توصیفگرها:
  11.     دیودهای نیمه هادی
  12. شناسه افزوده: مروج فرشی، محمدکاظم مترجم