درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
7518 Viewed

فیزیک جریانهای آشفته

فرهانیه، بیژن 1337-

  1. شرح مسئولیت:بیژن فرهانیه
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1387   
  3. مشخصات ظاهری: 286 ص.: مصور
  4. یادداشت: "محتوای الکترونیکی این کتاب نیز موجود می باشد"
  5. یادداشت: شماره لوح فشرده: 1174؛ MF no.:00
  6. یادداشت:واژه نامه
  7. خلاصه/چکیده:آشفتگی یکی از مباحث بسیار مهم در دینامیک سیالات است که فراگیری آن برای کسانی که مایل به درک پدیده های پیچیده در سیالات اند، بسیار مفید است. نویسندگان پدیده آشفتگی، بسته به طبیعت موضوع، از دیدگاه خود و متفاوت از دیگر نویسندگان کتاب هایی نگاشته اند که شاید در هیچ یک از علوم مهندسی این چنین نباشد. اما در واقع، طبیعت آشفتگی، موضوعات، تئوری ها، و فرضیات مطرح در آن سبب به وجود آمدن چنین حالتی شده است.
    هدف اصلی این کتاب، درک فیزیک آشفتگی و بیان فیزیکی مفاهیم مهم در جریان های آشفته است و تمرکز آن بر تئوری ها و فرضیاتی است که به طور یقین اثبات شده و مورد قبول همه دانشمندان علم دینامیک سیالات قرار گرفته است. کتاب با مطالعه جریان سیال به صورت کل شروع می شود و در جستجوی عواملی که جریان های آرام را ناپایدار و آنها را تبدیل به جریان های آشفته می کنند، ادامه پیدا می کند.
    فرآیند گذر از رژیم آرام به رژیم آشفته به دقت بررسی می شود و در نهایت درباره فیزیک جریان های آشفته و تئوری های مورد استفاده بحث می شود. کتاب حاضر سعی می کند زمینه ای را فراهم کند تا کتاب های پیشرفته تری که در مورد آشفتگی نوشته شده اند، بهتر درک شوند. لازم به ذکر است که این کتاب جایگزین کتب دیگر نگاشته شده در مورد آشفتگی نیست بلکه به منظور تکمیل آنها نوشته شده است.
    کتاب پیش رو دربرگیرنده دوازده فصل با عناوین ذیل می باشد. فصل اول؛ طبیعت و ماهیت آشفتگی، فصل دوم؛ مفاهیم مهم در سیالات، فصل سوم؛ معادلات حرکت سیال، فصل چهارم؛ تئوری پایداری جریان های آرام، فصل پنجم؛ گذر به آشفتگی، فصل ششم؛ فیزیک حاکم بر پدیده آشفتگی، فصل هفتم؛ برخورد آماری با آشفتگی، فصل هشتم؛ تئوری پایه آشفتگی، فصل نهم؛ آشفتگی همگن و ایزوتروپ، فصل دهم؛ جریان های برشی آشفته محصور، فصل یازدهم؛ جریان های برشی آشفته آزاد، فصل دوازدهم؛ تحلیل طیف آشفتگی
  8. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای TA 357 .5 .T87 .F3 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  9. یادداشت:گنجینه
  10. توصیفگرها:
  11.     تلاطم الگوهای ریاضی  
  12.     فیزیک ریاضی

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد