درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
2858 Viewed

معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی

حصارکی، محمود 1326- , فتوحی، مرتضی

  1. شرح مسئولیت:محمود حصارکی، مرتضی فتوحی
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، مؤسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1389   
  3. مشخصات ظاهری: پنج، 320 ص.: مصور، نمودار
  4. یادداشت: "محتوای الکترونیکی این کتاب نیز موجود می باشد"
  5. یادداشت:کتابنامه
  6. خلاصه/چکیده:کتاب پیش رو اولین درس در زمینه معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی برای دانشجویان رشته های علوم پایه و مهندسی است. دست نوشته های این کتاب برای سال های متمادی در دانشگاه صنعتی شریف در دروس آشنایی با معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی و ریاضی مهندسی برای دانشجویان دوره کارشناسی رشته های ریاضی و مهندسی و همچنین در درس ریاضیات پیشرفته برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رشته های مهندسی مکانیک و علم مواد تدریس شده است.
    هدف اول کتاب معرفی ابزارهایی است که برای حل معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی خطی بکار می رود و فصل بندی کتاب بر این اساس صورت گرفته است. با توجه به این نکته در فصل اول سری فوریه و تبدیلات فوریه متناهی را به عنوان اولین ابزار و در فصل دوم تبدیلات انتگرالی را به عنوان ابزاری دیگر معرفی کرده و سپس کاربردهای هریک را در حل معادلات دیفرانسیل نشان داده است .
    دومین هدف کتاب ارائه روش حل معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی در میدان های کران دار به کمک تعیین یک فضای برداری متناظر مسئله و سپس تعیین پایه مناسب برای این فضای برداری است.
    این کتاب سرفصل های زیر را در بر دارد:
    سری فوریه، تبدیلات انتگرالی، معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی خطی و همگن، معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی خطی و غیر همگن، معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی روی میدان های بیکران، بررسی کیفی جواب های معادلات دیفرانسیل، معادلات مرتبه ی اول
  7. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای QA 374 .H48 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  8. یادداشت:گنجینه
  9. توصیفگرها:
  10.     معادله‌های دیفرانسیل جزئی
  11. شناسه افزوده: فتوحی، مرتضی

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد