درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
5756 Viewed

حل مسائل نظریه احتمال و کاربرد آن

اخوان نیاکی، تقی 1335- , طالعی‌زاده، عطاالله

  1. شرح مسئولیت:تألیف تقی اخوان‌نیاکی ، عطاالله طالعی‌زاده
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، مؤسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1390   
  3. مشخصات ظاهری: 964 ص
  4. یادداشت: کتاب حاضر راهنمای بر کتاب نظریه احتمال و کاربرد آن تألیف تقی اخوان‌نیاکی است
  5. یادداشت: "محتوای الکترونیکی این کتاب نیز موجود می باشد"
  6. خلاصه/چکیده:حجم بالای مطالب درسی و عدم وقت کافی برای استاتید محترم دانشگاه ها سبب شده است تمامی مسائل و مطالب کتاب های دانشگاهی متداول در طول یک ترم تحصیلی تحلیل نشود و دانشجویان گرامی در ادراک کامل و صحیح بسیاری از سوالات دچار مشکلاتی شوند. با توجه به جامعة آماری بزرگ دانشجویان تعداد زیادی از آنان این اشکالات و مسائل حل نشده و در گذشته ایشان را با پرسش هایی مواجه می کند.
    این کتاب بر پایه همین استدلال در استفاده از کتاب نظریه احتمال و کاربرد آن تألیف سیدتقی اخوان نیاکی در هشت فصل تدوین شده است و به بررسی و تحلیل مسائل احتمال می پردازد.
    در فصل اول؛ به مسائل آنالیز ترکیبی و احتمال و به کمک حل مسائل این فصل به بررسی جایگشت اصل ضرب، مدل توپ و ظرف، احتمال، قانون احتمال کل، احتمال شرطی و قضیة بیز می پردازیم. در فصل دوم؛ با پرداختن به مسائل مربوط به شناخت بیشتر و بهتری در مورد متغیرهای تصادفی گسسته و پیوسته و تابع توزیع دست خواهیم یافت. در فصل سوم؛ مسائل مربوط به امید ریاضی بررسی می شود و در فصل چهارم؛ مدل های احتمالی گسسته نظیر برنولی، دوجمله ای، فوق هندسی، هندسی، دوجمله ای منفی و پواسون و مسائل مربوط به هر یک تحلیل خواهند شد. فصل پنجم؛ به حل مسائل مدل های احتمالی پیوسته همچون یکنواخت پیوسته گاما، نمایی، مربع کای، ویبول، بتا، و نرمال اختصاص دارد. در فصل ششم؛ مسائل مربوط به توابع متغیرهای تصادفی مشتمل بر نظریه نمونه برداری روش تابع توزیع تجمعی، روش تبدیل، و روش تابع مولد گشتاور بررسی می شوند. فصل هفتم؛ به بررسی قضایا و توزیع های حدی احتمال و کاربرد آنها در حل مسائل، و مسائلی در مورد نامساوی مارکوف، نامساوی چبیشف، قانون اعداد بزرگ و قضیة حد مرکزی می پردازیم. و فصل هشتم؛ نیز مختص فرآیندهای تصادفی بالاخص زنجیرة مارکوف است
  7. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای QA 273 .A52 Suppl در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  8. یادداشت:گنجینه
  9. توصیفگرها:
  10.     احتمالات  
  11.     احتمالات مسائل، تمرین‌ها و غیره (عالی)
  12. شناسه افزوده: طالعی‌زاده، عطاالله

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد