درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
4205 Viewed
  1. شرح مسئولیت:آرتور انگل؛ ترجمه یاسر احمدی‌فولادی
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، موسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1386   
  3. مشخصات ظاهری: 528 ،xii ص.: مصور، جدول
  4. یادداشت: عنوان اصلی: 1998 ,Problem- sloving strategies
  5. یادداشت: کتاب حاضر در سالهای مختلف تحت عناوین مختلف توسط مترجمان و ناشران متفاوت منتشر شده است
  6. یادداشت: کتاب حاضر اولین بار تحت عنوان " تکنیکهای برتر حل مساله در ریاضیات ویژه مقاطع پیش‌دانشگاهی ... " ترجمه ریتا شکوری توسط انتشارت آبرنگ در سال 1381 منتشر شده است
  7. یادداشت: عنوان دیگر: استراتژی حل مسئله
  8. یادداشت: عنوان دیگر : تکنیکهای برتر حل مسئله در ریاضیات ویژه مقاطع پیش‌دانشگاهی
  9. خلاصه/چکیده:استراتژی‌های حل مساله یکی از بهترین کتاب های آموزش المپیاد ریاضی در جهان است، به‌طوری که کمیته ملی المپیاد کامپیوتر نیز این کتاب را به عنوان یکی از پنج منبع المپیاد کامپیوتر معرفی کرده است.
    در پرورش تفکر نقاد و خلاق، پرورش توانایی حل مسئله امری پایه ای و اساسی محسوب می شود. مسأله سرچشمه جوشندگی شاخه های مختلف علوم و به ویژه ریاضیات است، و حل آن عمدتا به خلاقیت نیازمند است که گاهی اوقات نیز در کنار استعداد و خلاقیت درونی، قابل اکتساب و یادگیری است.
    آرتور انگل نویسنده کتاب در مقدمه بیان می کند که این کتاب نتیجه آموزش تیم المپیاد ریاضی آلمان در شرایط آموزشی بسیار فشرده است و ایده های بزرگ اصول راهنمای نگارش آن بوده است. در نگارش هر فصل از کتاب سعی بر آن است که مفاهیم اصلی را با مثال هایی شاخص بیان شود و سپس با تعدادی از مسائل برگزیده به بیان ادامه مطالب پرداخته شود.
    این کتاب شامل 14 فصل به نام‌های ذیل است: فصل اول؛ اصل ناوردایی، فصل دوم؛ اثبات‌های رنگی، فصل سوم؛ اصل فرین، فصل چهارم؛ اصل جعبه، فصل پنجم؛ ترکیبیات شمارشی، فصل ششم؛ نظریه اعداد، فصل هفتم؛ نابرابری‌ها، فصل هشتم؛ اصل استقرا، فصل نهم؛ دنباله‌ها، فصل دهم؛ چندجمله‌ای‌ها، فصل یازدهم؛ معادله‌های تابعی، فصل دوازدهم؛ هندسه، فصل سیزدهم؛ بازی‌ها، فصل چهاردهم؛ استراتژی‌های بیشتر
  10. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای QA 63 .E5419 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  11. یادداشت:گنجینه
  12. توصیفگرها:
  13.     حل‌المسائل  
  14.     ریاضیات Mathematics مسائل، تمرینها و غیره
  15. شناسه افزوده: احمدی‌فولادی، یاسر مترجم