درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
6526 Viewed

کارآفرینی به شیوه حسن رفوگران: بنیانگذار خودکار بیک در ایران

یادگاری، رضا 1357-

  1. شرح مسئولیت:نویسندگان رضا یادگاری، مهشید سنایی‌فرد؛ [برای] دانشگاه صنعتی شریف، مرکز کارآفرینی
  2. محل نشر: تهران    ناشر: کارآفرین برتر    سال نشر: 1388   
  3. مشخصات ظاهری: [120] ص
  4. یادداشت: کتابنامه
  5. خلاصه/چکیده:در دهه های پایانی قرن بیستم با گذر از اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی تحولاتی در تکنولوژی نوین رخ داد. جامعه ای بر پایه علم، دانش و اطلاعات جایگزین جامعه عصر صنعتی شد و جامعه اطلاعاتی نام نهاده شد. اهمیت کار آفرینی در کشورها، تنها به خاطر مساله اشتغال نیست، بلکه فعالیت های اقتصادی کوچک است که رشد کرده و توانسته اند سهمی عمده از فن آوری روز و در نتیجه ثروت و درآمد تمام دنیا را به خود اختصاص دهند و نقشی در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه خود داشته باشند.
    هدف از تهیه و گردآوری این مجموعه بررسی و شناسایی ویژگی افراد خلاق و کارآفرینی است که با سخت کوشی و تلاش مضاعف خود الگویی موفق در راه رسیدن به اهداف والای خود بوده اند. آنان می توانند برای سایر افراد جامعه نیز راهنمای بزرگی باشند تا در عرصه های مورد علاقه خود در جامعه، به خواسته های خود، پیشرفت و رونق صنعت و تجارت ایران همواره کوشا باشند.
    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و همکارانش در راستای این الگوسازی‌ ها در جامعه ایرانی مجموعه ی یک صد جلدی کار آفرینان بزرگ ایرانی را به نگارش درآورده است تا با انتقال نکات مهم و لازم به ذکر آنها به نسل جوان از آنان نسلی توانمند و کارآفرین ساخته و به منصه ظهور برساند.
    در این کتاب از آقای حسن رفوگران، بنیانگذار خودکار بیک در ایران و بعنوان یک کارآفرین موفق صحبت شده است.
    کتاب شامل یک مقدمه درباره مرکزکارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و ده فصل می باشد. فصل اول، خودکار چگونه اختراع شد. فصل دوم، خودکار بیک در ایران. فصل سوم، خرید کارخانه مداد سازی. فصل چهارم، حسن رفوگران در کارخانه بیک. فصل پنجم، قدر موقعیتها را بدانید. فصل ششم، بازار سالم و ناسالم. فصل هفتم، چگونه نام بیک را نجات دادیم. فصل هشتم، در بیک همیشه حق با مشتری است. فصل نهم، چگونه توانستیم شبه بیک سازان را از بازار رقابت خارج کنیم. فصل دهم، تبلیغات بیک خوب جواب داد
  6. یادداشت:گنجینه
  7. توصیفگرها:
  8.     رفوگران، حسن، 1325-  
  9.     کارآفرینی  
  10.     صنعتگران  
  11.     موفقیت در کسب و کار