درحال بارگذاري...
${resourceTitle}
2380 Viewed

چشم انداز خداباوری در قرن بیست ویکم

استنارد، راسل Stannard, Russell , نجفی، بتول مترجم

  1. شرح مسئولیت:راسل استنارد؛ [ترجمه] بتول نجفی
  2. محل نشر: تهران    ناشر: دانشگاه صنعتی شریف، مؤسسه انتشارات علمی    سال نشر: 1381   
  3. مشخصات ظاهری: 280 ص
  4. یادداشت: ع. اصلی: God for the 21st Century
  5. خلاصه/چکیده: علوم جدید به وضوح شناخت ما از جهان را از بنیان دگرگون کرده است. اما این تحولات بر شناخت ما از خداوند چگونه تاثیر نهاده است؟ اکنون از نظر ما چگونه انسان ها در این طرح فراگیر جای می گیرند؟ نویسنده کتاب، تاثیر علم جدید بر الهیات، و همچنین چشم‌انداز خدا باوری در آستانه قرن بیست و یکم را مورد بحث قرار می دهد.
    به منظور تدوین این کتاب با پنجاه نفر از دانشمندان حوزه‌های مختلف دانش در نقاط مختلف جهان که در زمینه علم و دین شهرت داشتند مکاتباتی انجام شد. از آنها درخواست شد که مقاله ‌ای کوتاه درباره "ابعاد مختلف علم و دین و تغییرات بوجود آمده تفکر در پرتو اطلاعات نو در آستانه قرن بیست و یکم" تهیه کنند. نویسندگان شامل: فلاسفه، متخصصان علوم محض، متکلمان و روان شناسان؛ مقالاتی با موضوعات مختلف همچون خلقت انسان و جهان، مهندسی ژنتیک و ... تهیه کردند.
    عمده مطالب کتاب مربوط به علم و دین است. هر بخش شامل مقالاتی است که از لحاظ موضوعی به یکدیگر نزدیک ترند و در ابتدای هر بخش چکیده ای از مقاله درج شده است.
    به طور کلی کتاب در یازده بخش تدوین شده است. بخش اول: منشا؛ بخش دوم: جهان، خانه‌ای برای حیات؛ بخش سوم: زیست شناسی تکاملی؛ بخش چهارم: حیات در جهان؛ بخش پنجم: ژن‌ها و مهندسی ژنتیک؛ بخش ششم: ایمان، پزشکی و آسایش؛ بخش هفتم: ذهن؛ بخش هشتم: شخصیت و روح؛ بخش نهم: فیزیک کوانتومی و نسبیت؛ بخش دهم: محدودیت های علم و بخش یازدهم: گفت و گوی علم و دین
  6. یادداشت:این کتاب با شماره راهنمای BL 240 .2 .G6219 در کتابخانه دانشگاه صنعتی شریف موجود است
  7. یادداشت:گنجینه
  8. توصیفگرها:
  9.     علم و دین
  10. شناسه افزوده: نجفی، بتول مترجم